خوردن بیسکوییت و قهوه ی تلخ در وعده صبحانه، میتواند بسیار آسان باشد، اما انرژی کافی برای روز شما فراهم نمی کند و شما را سیر نگه نمی دارد.

بدترین صبحانه ها که شما را کسل می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، آماده کردن یک صبحانه حاوی دونات و قهوه ممکن است راحت باشد و در لحظه احساس رضایت رضایت ایجاد کند، اما کاری که انجام نمی دهد این است که شما را تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد. در واقع، باعث می شود بعد از غذا احساس گرسنگی و تنبلی کنید زیرا مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را ندارند.

وقتی نوبت به انتخاب صبحانه‌هایی می‌رسد که قدرت ماندگاری دارند و به شما کمک می‌کنند در طول روز انرژی داشته باشید، باید به دنبال غذاهایی باشید که حاوی پروتئین و یا فیبر هستند. به این دلیل که پروتئین می تواند با کاهش سطح هورمون گرسنگی و هوس سیری به شما کمک کند و تحقیقات نشان داده است که سیر کننده تر از کربوهیدرات ها است. غذاهایی که فیبر بیشتری دارند هضم طولانی تری نیز دارند، به این معنی که شما مدت بیشتری سیر می مانید و تمایل کمتری به میان وعده ها یا مصرف کالری های غیر ضروری بین وعده های غذایی خواهید داشت. فیبر همچنین می تواند به شما کمک کند تا انرژی داشته باشید زیرا وقتی فیبر را در کنار قند و کربوهیدرات مصرف می کنید، احتمال افزایش قند خون شما کاهش می یابد. افزایش قند خون به صورت ناگهانی و در ادامه سقوط قندخون می تواند باعث بی حالی و تنبلی شما شود.

غذاهای صبحانه زیر هم فاقد پروتئین و هم فیبر هستند. در عوض، آنها مملو از قندهای اضافه شده یا کربوهیدرات های تصفیه شده هستند. قند و کربوهیدرات بیش از حد بدون پروتئین و فیبر به ناچار منجر به افزایش قند خون و احساس گرسنگی می شود.

مافین ها و کلوچه های آماده

مافین ها ممکن است یک خوراکی خوشمزه در شلوغ ترین صبح هایتان باشند، اما اگر این تنها چیزی است که می خورید، به احتمال زیاد مدت ها قبل از زمان ناهار گرسنه خواهید بود.

در حالی که کلوچه ها و مافین ها ممکن است سالم به نظر برسند، اما کلوچه‌ای که از فروشگاه خریداری می‌شود تفاوت چندانی با کیک کوچک ندارد. به طور کلی بیشتر از غلات تصفیه شده و مقدار زیادی شکر اضافه شده تشکیل شده است در حالی که کاملاً فاقد فیبر است و این موارد شما سیر نمی کند.

به عنوان مثال، بر اساس USDA ، یک کلوچه بلوبری بزرگ، حاوی حدود 521 کالری، 22 گرم چربی، 73 گرم کربوهیدرات و 39 گرم شکر است. فقط 1.5 گرم فیبر و 6 گرم پروتئین دارد که در مقایسه با تقریبا 40 گرم شکر، احساس سیری کافی را به شما نمی دهد.

مافین

شیرینی

همانطور که قبلا ذکر کردیم، مصرف یک صبحانه متعادل حاوی پروتئین و فیبر بهترین راه برای سیری و پر انرژی ماندن در تمام صبح است. اگرچه خوردن یک نان شیرینی سریع و پنیر خامه‌ای قبل از شروع روز وسوسه‌انگیز است، اما این غذای صبحانه قدرت کافی برای سیر نگه داشتن شما را ندارد.

خوردن فقط یک نان شیرینی و پنیر خامه‌ای باعث می‌شود که احساس خستگی کنید، زیرا بیشتر از غلات تصفیه شده و چربی اشباع شده تشکیل شده است و پروتئین یا فیبر کافی، که مواد مغذی مورد نیاز شما برای احساس رضایت را فراهم نمی کند.

اگر میل به خوردن شیرینی دارید، سعی کنید آن را با یک آووکادوی پر فیبر (در هر آووکادو 17 گرم ) یا کره بادام زمینی برای افزایش پروتئین (حدود 4 گرم در هر قاشق غذاخوری) برطرف کنید.

Bagels

دونات

برای شما تعجب آور نیست که دونات برای صبحانه توصیه نمی شود، زیرا این خوراکی های سرخ شده و سرشار از شکر ارزش غذایی صفر دارند. این بدان معنا نیست که نمی توانید گهگاهی از دونات مورد علاقه خود لذت ببرید، اما خوردن چیزی جز شکر اضافه شده در صبح انرژی شما را از بین می برد و هوس غذایی بیشتری در شما ایجاد می کند.

طبق گزارش USDA، یک دونات معمولی با روکش شکلات حاوی حدود 18 گرم شکر و 17 گرم چربی است (9 گرم از آن از چربی اشباع شده است). تنها با حدود 1 گرم فیبر در هر دونات! در اصل در دونات چیزی نخواهید داشت که مانع از ورود قند به جریان خون شما شود و در نتیجه احتمال سستی و گرسنگی شدیدتر را افزایش می دهد.

دونات

غلات قندی صبحانه

غلات قندی فاقد مواد مغذی هستند که به شما در حفظ انرژی و سیری کمک کند.

غلات صبحانه قندی به دلیل محتوای قند زیاد و کمبود مواد مغذی ضروری اغلب منجر به احساس گرسنگی و سستی می‌شوند و باعث افزایش و سقوط ناگهانی قند خون شده که می تواند شما را خسته کند و هوس غذای بیشتری ایجاد کند.

این غلات معمولاً فاقد فیبر و پروتئین کافی هستند که برای حفظ انرژی و احساس سیری مهم است و منجر به خوردن میان وعده های مکرر و پرخوری در اواخر روز می شود.

غلات صبحانه

وافل های منجمد وآماده

هیچ چیز آسان‌تر از گرفتن یک وافل منجمد و انداختن آن در توستر نیست، اما اگر به دنبال یک وعده غذایی صبحگاهی هستید که تا زمان ناهار به شما انرژی پایدار بدهد، وافل را از لیست خود خط بزنید.

وافل منجمد فاقد هر گونه ارزش غذایی است و عمدتاً حاوی کالری خالی است، به این معنی که شما مدت کوتاهی پس از غذا احساس گرسنگی خواهید کرد. دو وافل 4 گرم پروتئین دارند که به خودی خود مناسب است، اما اگر در نظر بگیرید که 30 گرم کربوهیدرات و کمتر از 1 گرم فیبر مصرف می‌کنید، پروتئین برای جبران این موارد منفی کافی نیست و آن هم بدون شربت! با آن شربت های مناسب وافل، شما یک صبحانه پر قند، کم فیبر و کم پروتئین می خورید که معادله ای تضمین شده برای سستی در اواخر صبح ایجاد می کند.

وافل

اسموتی های اماده

درست کردن اسموتی در خانه به این معنی است که شما این فرصت را دارید که ترکیبات غنی از مواد مغذی مانند میوه، سبزیجات، کره آجیل، پودرهای پروتئینی، شیر و سایر موادی را که می‌توانند پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم زیادی برای سیر نگه داشتن شما به ارمغان آورند، ترکیب کنید اما اگر بطری‌های موجود در فروشگاه را انتخاب کنید، احتمالاً این مواد مغذی را نادیده می‌گیرید.

به عنوان مثال یک اسموتی موز توت فرنگی را در نظر بگیرید که به عنوان "بدون شکر اضافه شده" به بازار عرضه می شود، اما هنوز شما 50 گرم شکر و 61 گرم کربوهیدرات و تنها 1 گرم پروتئین دریافت می کنید. شما همچنان 5 گرم فیبر دریافت خواهید کرد، اما بیشتر مواد به شکل پوره و کنسانتره هستند، بنابراین به اندازه ای که یک اسموتی با میوه ها و سبزیجات کامل در خانه درست می کردید، فیبر دریافت نمی کنید و فایده خاصی برای بدن شما ندارد.

اسموتی

بارها

بارهای صبحانه با کالری خالی اغلب باعث می‌شود که شما احساس تنبلی کنید زیرا فاقد مواد مغذی ضروری مانند فیبر و پروتئین هستند. محتوای قند بالای آنها باعث افزایش سریع انرژی می شود، اما بدون فیبر برای کاهش هضم و پروتئین برای ایجاد سیری پایدار، افزایش سریع گلوکز خون و به دنبال آن سقوط قند خون را تجربه خواهید کرد که منجر به خستگی و گرسنگی بیشتر می شود.

این بار ها اغلب حاوی قندهای تصفیه شده و حداقل ارزش غذایی هستند که آنها را برای حفظ انرژی و سلامت کلی ناکافی می کند.

بار

ماست های میوه ای شیرین

انواع خاصی از ماست سرشار از پروتئین و قند کم هستند و برای سیری مناسب هستند، مانند ماست یونانی یا ایسلندی. اما به همان اندازه ماست شیرین در قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد که پروتئین کم و مملو از قندهای افزوده هستند. ماست‌های میوه ای را که سالم تلقی کرده و با عنوان«حاوی میوه‌های واقعی» به بازار عرضه می‌شوند، حاوی ۱۳ گرم شکر اضافه شده و تنها ۵ گرم پروتئین هستند. این پروتئین، برای حفظ شما در بقیه ساعات صبح کافی نخواهد بود.

در عوض، یک ماست یونانی را امتحان کنید که صفر گرم شکر اضافه شده و 18 گرم پروتئین در هر وعده دارد و آن را با آجیل، انواع توت ها و کمی عسل آماده کنید.

بدترین صبحانه ها که شما را کسل می کند

نان سفید و کره

نان تست آووکادو، نان تست با کره بادام‌زمینی و موز، یا نان تست با پنیر و انواع توت‌ها؛ گزینه‌های زیادی برای ترکیبات نان تست فانتزی وجود دارد که فیبر، پروتئین، چربی‌های سالم یا آنتی‌اکسیدان‌های مفید را به بدن شما می‌رساند تا انرژی پایداری برای بدن شما فراهم کند؛ اما اگر فقط مقداری کره روی یک تکه نان سفید بمالید، هیچ یک از این فواید را نخواهد داشت.

این به این دلیل است که نان سفید به شدت فرآوری شده است، به این معنی که لایه‌های جوانه و سبوس از دانه گندم حذف می‌شوندکه به نوبه خود مواد مغذی را حذف می‌کند. در اصل، به سختی پروتئین یا فیبری در ان باقی مانده است و آنچه باقی می ماند کربوهیدرات های فرآوری شده است که قند خون شما را افزایش می دهد و شما را سیر نخواهد کرد.

کره

بیسکوییت

خوردن بیسکویت به تنهایی برای یک وعده غذایی صبحگاهی به شما مواد مغذی تقریباً صفر می‌دهد در حالی که هنوز حدود 41 گرم کربوهیدرات و فقط 1 گرم فیبر دارد، به این معنی که این غذا احتمالاً باعث افزایش قند خون می‌شود و احساس بی‌حالی شدیدی در شما ایجاد می کند.

بیسکوییت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha