نشستن در کنار آبشار و گوش دادن به صدای آب، احساس خاصی را در هر فرد بوجود می‌آورد. آبشارها همواره به عنوان یکی از زیباترین آثار خلقت در طبیعت شناخته شده‌اند. تماشای جنگ آب با صخره‌ها، نمایش زیبای آب از فراز تاج آبشار و لمس نرمش آب با صخره‌ها و گیاهان به همراه صدای خروش آب و نسیمی خنک که صورت را لطیف می‌پوشاند، لذتی ناگفتنی را به همراه دارد.

بهترین آبشارهای مازندران را بشناسید تا سلامتی روحتان را تضمین کنید

در استان مازندران که یکی از زیباترین و سبزترین نقاط شمالی ایران است، آبشارهایی زیبا و با شکوه وجود دارند که هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. این آبشارها هر فردی را به تماشا و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت دعوت می‌کنند. در ادامه به برخی از بهترین آبشارهای مازندران اشاره خواهیم کرد.

لیست بهترین آبشارهای مازندران

آبشارهای دیدنی در شمال ایران بسیار زیبا و شگفت‌انگیز هستند. منطقه‌ای مانند مازندران که به دلیل طبیعت بکر و سرسبز خود شهرت دارد، میزبان بسیاری از آبشارهای شگفت‌انگیز است. سفر به مازندران در هر فصل سال، هر گونه تفکر روزمره و استرس را از ذهن شما دور می‌کند و خاطراتی دلپذیر را به همراه می‌آورد.

طبیعت متنوع مازندران شامل دریاچه‌ها، تنگه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و کوهستان‌ها، محدود به این عناصر نیست. یکی از جاهای دیدنی و دل‌انگیز در شمال، آبشارها هستند که تعداد آنها بسیار زیاد است. در ادامه به برخی از بهترین آبشارهای مازندران اشاره می‌کنیم:

  • آبشار آب پری
  • آبشار هریجان
  • آبشار ایج
  • آبشار آب مراد لاسم
  • آبشار چلندر
  • آبشار دارنو
  • آبشار درازکش
  • آبشار زانوس
  • آبشار سنگ درکا
  • آبشار صفارود
  • آبشار سواسره
  • آبشار گزو

بهترین آبشارهای مازندران کدامند؟

در این مقاله به معرفی برخی از بهترین آبشارهای مازندران می‌پردازیم تا با آن‌ها آشنا شوید.

آبشار آب پری

اولین و بهترین آبشارهای مازندران، آبشار آب پری است. این آبشار در منطقه کجور شهرستان رویان واقع شده و به دلیل سرسبزی وفراوانی درختان و طبیعت زیبای اطراف، یکی از زیباترین آبشارهای مازندران است. برای رسیدن به آبشار آب پری، باید از مرکز شهر رویان یا علمده سابق به سمت کجور حرکت کنید.

مسیر رویان کجور نیز دارای زیبایی‌های بسیار زیادی است که نمی‌توان آن را از دست داد. اگر قصد دارید سایر جاهای دیدنی شهر رویان را نیز ببینید، پیشنهاد می‌کنیم اقامت خود را در یکی از ویلاهای لاکچری در نزدیکی این منطقه بررسی کنید.

لازم به ذکر است که آبشار آب پری در واقع یک آبشار نیست و شکل فعلی آن به دلیل رانش زمین و عبور رودخانه آب پری از این نقطه شکل گرفته است.

آبشار آب پری

آبشار هریجان

دومین آبشاری که مورد بررسی قرار می‌گیرد، آبشار هریجان است که در منطقه کلاردشت قرار دارد. این آبشار بلند در اطراف روستای هریجان قرار دارد و ارتفاع آن تقریباً ۸۰ متر است.

اگر شما علاقه‌مند به عکاسی از طبیعت هستید، بهترین زمان برای عکاسی از این آبشار و دیگر نقاط کلاردشت را بررسی کنید و با اجاره یکی از ویلاهای استخردار یا ارزان قیمت در هر ساعتی از روز به طبیعت بروید.

از جانورانی مانند خرس و پلنگ نیز می‌توان به عنوان حیوانات دیده شده در این منطقه نام برد، زیرا هریجان در یک منطقه کوهستانی جنگلی واقع شده است. باید به این نکته اشاره کرد که آبشار هریجان از آن دسته آبشارهایی است که رسیدن به آن بسیار سخت و دشوار بوده و نیاز به کوهنوردی و جنگل‌نوردی دارد.

آبشار ایج

آبشار ایج یا آبشار ده قلو نیز یکی دیگر از بهترین آبشارهای مازندران است. این آبشار در کوه خشت چال در شهر رامسر قرار دارد. محل قرارگیری این آبشار در شهری بسیار زیبا و از جمله جاذبه‌های توریستی رامسر است. چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند، آبی گوارا و پاکی این آبشار است که از آب برف‌های ذوب شده در کوه خشت چال تامین می‌شود.

یکی از ویژگی‌های جالب این آبشار، پلکان‌های چند طبقه‌ای آن است که زیبایی و شکوه آبشار را بیشتر می‌کند و توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. باید بدانید که این پلکان‌ها به مرور زمان و نتیجه فرسایش صخره‌ها شکل گرفته‌اند و باعث ایجاد آبشارهای کوچک دیگر نیز شده‌اند.

آبشار ایج

آبشار مراد لاسم

در مورد چهارمین آبشار، آبشار آب مراد لاسم، باید گفت که در منطقه لاریجان شهرستان آمل قرار دارد. این آبشار زیبا دارای چندین آبشار ریز و بزرگ در دل خود است. منطقه لاریجان در گذشته محل تفریح لاکچری قاجاریان بوده است و در حال حاضر به عنوان یک منطقه بهشت معروف است.

آبشار آب مراد لاسم دارای یخچال‌های طبیعی است و به همین دلیل آب آن بسیار سرد و پاک است. یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این منطقه، منظره قله دماوند است که حتماً باید آن را با حضور خود تجربه کنید.

آبشار چلندر

آبشار چلندر از جمله آبشارهای خیره‌کننده در منطقه نوشهر است که در لیست بهترین آبشارهای مازندران قرا دارد. آبشار چلندر در فاصله ۱۰ کیلومتری نوشهر واقع شده است و در میان جنگل‌های انبوه قرار دارد. ارتفاع آبشار تا ۲ متر می‌رسد و طول آن نیز متغیر است. در کنار جذابیت آبشار چلندر، جنگل‌های این منطقه نیز بسیار زیبا و آرامش بخش هستند.

برای تجربه کامل از زیبایی‌های این منطقه، پیشنهاد می‌شود با استفاده از اجاره ویلا جنگلی در نوشهر، اقامت طولانی‌تری در این منطقه داشته باشید و از دیدن تالاب ارواح و عکاسی در طبیعت بکر این منطقه لذت ببرید.

آبشار دارنو

آبشار دارنو نیز جزء مجموعه هفت آبشار دریاچه فراخین در نوشهر است. این آبشار با ارتفاع ۲۵ متر، یکی از بلندترین و جذاب ترین آبشارهای مازندران است. رسیدن به این آبشار نیاز به کوه نوردی دارد و مسیر دسترسی آن طاقت فرسا است.

آبشار دارنو

آبشار درازکش

آبشار درازکش در منطقه فیروزجاه بابل قرار دارد و ارتفاع آن ۷ متر است. این آبشار در منطقه بندپی شرقی قرار گرفته و به روستای شیخ موسی مشرف است. منطقه جنگلی و طبیعتی پیرامون آبشار درازکش بسیار زیبا است و این موضوع آن را به یکی از بهترین آبشارهای منطقه تبدیل کرده است.

سخن پایانی

در این مقاله بهترین آبشارهای مازندران را معرفی کردیم تا علاقه‌مندان با جاذبه‌های طبیعی بتوانند از آن‌ها دیدن کنند. اگر شما هم به دیدنی‌های طبیعی علاقه دارید و مقصد سفرتان مازندران است، بازدید از بهترین آبشارهای مازندران را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    0 0
    هفت آبشار درازکلا از بخش بابلکنار هم بسیار زیبا و دیدنی هست که از قلم افتاده