چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 363678

 آب، تقریبا ۶۰ درصد بدن شما را تشکیل می‌دهد به همین دلیل برای جایگزینی مایعاتی که از طریق تعریق، ادرار و حرکات روده از دست می‌دهید، باید مایعات مصرف کنید. هیدراتاسیون برای هضم مهم است زیرا به تجزیه مواد مغذی موجود در غذا و دفع سموم از بدن شما کمک می‌کند همچنین مفاصل، چشم‌ها و پوست شما برای حفظ سلامتی خود به آب نیاز دارند.

صبحانه‌ای که شما را هیدراته نگه می‌دارد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هلث، برخی از افراد، مانند ورزشکاران، برای کمک به حفظ عملکرد خود به مایعات بیشتری نیاز دارند، افرادی که در ارتفاعات بالا یا در دماهای شدید زندگی می‌کنند نیز به هیدراتاسیون اضافی نیاز خواهند داشت. به گفته آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ایالات‌متحده آمریکا، زمانی که بیمار هستید، باید مایعات بیشتری مصرف کنید، به خصوص اگر تب یا اسهال دارید.

اگر نوشیدن آب زیاد برای شما کاری طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، به یاد داشته باشید که ۲۰ درصد از نیاز بدن شما به هیدراتاسیون می‌تواند از غذاها تامین شود. احتمالا از قبل می‌دانید که غذاهایی مانند طالبی، اسفناج و هندوانه دارای میزان آب بالایی هستند و می‌توانند به هیدراتاسیون شما کمک کنند اما بلغور جو دوسر نیز می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای هیدراتاسیون خود را رفع کنید.

صبحانه مورد علاقه شما در هوای سرد نیز ممکن است راهی ساده برای اضافه کردن نیاز روزانه شما به هیدراتاسیون باشد. بلغور جو دوسر حداقل به یک فنجان آب یا شیر برای پختن نیاز دارد و با جذب آب به جو، همان مقدار مایع وارد سیستم بدن شما می‌شود. شما می‌توانید با افزودن مقداری میوه به بلغور جو دوسر، هیدراتاسیون بیشتری دریافت کنید؛ یک فنجان توت فرنگی ورقه شده حدود ۹۰ درصد آب و یک فنجان هلو ورقه شده ۸۹ درصد آب دارد.

اضافه کردن دو و نیم قاشق غذاخوری دانه چیا به بلغور جو دوسر، ۱۰ گرم فیبر و هشت گرم چربی سالم به شما می‌دهد. برای کمک به افزایش هیدراتاسیون، دانه‌های چیا را یک شب در آب خیس کنید. قبل از افزودن آن به صبحانه خود به دانه‌های چیا، چهار قسمت آب اضافه کنید تا نرم شوند. به گفته دانشگاه آریزونا ایالات‌متحده، دانه‌های چیا ۱۵ درصد از ارزش روزانه منیزیم و فسفر شما را تشکیل خواهند داد؛ این دو الکترولیت در حفظ تعادل مایعات در بدن مهم هستند.

دانشگاه راتگرز ایالات‌متحده می‌گوید: اگر متوجه شوید که لوسیون روزانه شما خشکی پوستتان را بهبود نمی‌بخشد، ممکن است به اندازه کافی آب نمی‌نوشید. خشکی دهان، خستگی، یبوست و سردرد نیز می‌تواند از علائم هشدار دهنده کم آبی بدن باشد.

ممکن است احمقانه به نظر برسد اما اگر بدن شما کم آب شود کمی وزن اضافه خواهید داشت زیرا کم آبی متابولیسم شما را کند می‌کند. برای اینکه متابولیسم خود را ۳۰ درصد افزایش دهید، سعی کنید حداقل ۱۷ اونس آب بنوشید. کم‌آبی بدن نیز می‌تواند باعث بروز مشکل در زانوها شود. بدانید که فقط یک درصد کاهش در سطح بهینه هیدراتاسیون می‌تواند بر توانایی مغز شما برای تمرکز و تنظیم خلق و خوی شما تاثیر بگذارد.

اینطور نیست که هر فرصتی پیدا کردید آب بنوشید. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ایلات‌متحده می‌گوید: آب بیش از حد می‌تواند برای سیستم بدن شما مضر باشد. در عوض، بهتر است به میزان تشنگی خود توجه کنید و در هنگام تشنگی آب بنوشید.

به جای اینکه به دنبال نوشابه، آبمیوه یا نوشیدنی انرژی‌زا باشید، سعی کنید تا حد امکان آب بنوشید. اگر نوشیدن آب برای شما ناخوشایند است، سعی کنید یک بطری آب به همراه خیار، نعناع یا ریحان بنوشید همچنین می‌توانید طعم دهنده‌ها را به آب اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha