یک روانپزشک گفت: اگر در خانواده‌ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند، احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می‌یابد.

وضعیت فرزند متولد از والدین دچار بیماری دوقطبی

به گزارش سلامت نیوز فربد فدایی، در گفتگو با رادیو سلامت اظهار داشت: بیماری دو قطبی جز اختلالات خلقی طبقه بندی می‌شود. فرد مبتلا به بیماری دو قطبی از درون دچار وضعیت خاص خلقی است و ممکن است بسیار افسرده باشد و دلیلی برای آن ندارد. این‌افراد بدون دلیل بسیار خوشحال هستند: یعنی فرد از وضعیت عادی خارج شده و این وضعیت‌ها را فرد ممکن است به تناوب داشته باشد.

وی، عمده ترین علت دوقطبی را عوامل ژنتیکی دانست و افزود: شرایط محیطی در این بیماری مؤثر است. علت این اختلالات تغییراتی است که در میانجی‌های عصبی رخ می‌دهد که به صورت افسردگی و شیدایی بروز می‌کند.

فدایی با بیان اهمیت مشاوره قبل از ازدواج، بیان داشت: اگر در خانواده‌ای مادر و پدر هر دو بیماری دوقطبی داشته باشند، احتمال تولد فرزند با این اختلال افزایش می‌یابد. اگر قصد ازدواج دارید و مبتلا به دوقطبی هستید نه لازم است وجود بیماری را پنهان کنید و نه در ابتدای امر موضوع را مطرح کنید؛ بلکه اجازه دهید چند جلسه با فرد آشنایی پیدا کنید سپس موضوع را بیان کنید.

وی اظهار داشت: بیماری دو قطبی از نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود. بحران‌های مختلف زندگی از جمله تحصیل در مدرسه و دانشگاه و انتخاب شغل در مسیر بیماری مؤثر است. لذا در این دوران درمان زیر نظر پزشک متخصص توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha