یک فعال محیط زیست گفت: در مشهد فاضلاب بیمارستانی را وارد اراضی کشاورزی کرده‌اند که این فاضلاب فوق العاده خطرناکتر از فاضلاب شهری است.

خبر هولناک یک فعال محیط‌زیست درباره اراضی کشاورزی و فاضلاب بیمارستانی

به گزارش سلامت نیوز، انتخاب نوشت: محمد درویش، فعال محیط زیست درباره فاضلاب دزدی در مشهد اشاره کرد: اتفاقی که در مشهد رخ داده و قدمتی بیست ساله دارد و در این مدت ندیده بودم، این بود که فاضلاب بیمارستانی را هم وارد اراضی کشاورزی کرده اند که این فاضلاب فوق العاده خطرناکتر از فاضلاب شهری است. همچنین فاضلاب چرمشیر که وارد کشف‌رود می‌شود. حتی لوله بتنی فاضلاب خامی که به سمت تصفیه خانه مشهد می‌رود، آن لوله بتنی را با دریل سوراخ کردند و با موتورپمپ آن فاضلاب را برداشت می‌کنند و به فروش می‌رسد و حتی مدیران تصفیه خانه گفتند اینقدر به ما کم می‌رسد به لجن برخوردیم.

بی توجهی به خطرات محیط زیستی در استفاده از فاضلاب‌ها، منجر به ایجاد بحران های در زمینه سلامتی شهروندان خواهد شد. مشهد یکی از نقاطی است که این روزها استفاده از فاضلاب خام و حتی دزدی آن جنجال های قابل توجهی را به راه اندازه است، اگرچه پس از اعتراض فعالان محیط زیستی جلو آن گرفته شد اما تکرار این تجربه امر امکان پذیر است.

محمد درویش، فعال محیط زیست، درباره خطرات ناشی از استفاده از فاضلاب خام در کشاورزی گفت: مسئله استفاده از فاضلاب خام در کشاورزی سابقه طولانی دارد و بیشتر از هرجایی در جنوب تهران، سالهاست که این اتفاق رقم می خورد و برخی مطالعاتی که سازمان تحقیقات کشاورزی ایران انجام داده نشان می دهد که در دهه هشتاد میزان سرب موجود در پیازی که از جنوب تهران برداشت می شود ۸ برابر حد استاندارد است. حتی برخی از اقلامی که الان مانند د.د.ت ممنوعه شده در برخی از اقلام کشاورزی دیده می شود. اگر خاطرتان باشد در زمان دولت میرحسین موسوی بحث آلودگی سبزی های جنوب تهران جنجال بزرگی به پا کرد و هرچند گاهی در استان فارس و اصفهان هم شاهد هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha