یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: «بی اختیاری ادرار و مدفوع از عوامل خطر فشار به اعصاب نخاع است که باید جدی گرفته شود.»

هشدار به پشت میز نشین‌ها

به گزارش سلامت نیوز فاطمه حجتی، در گفتگو با رادیو سلامت افزود: «دردهای گردن شایع‌ترین دردهای اسکلتی عضلانی هستند. علت بروز این دردها در جوانان خستگی و مشکلات عضلانی است، اما با افزایش سن، مشکلات استخوانی، آرتروز و دیسک مطرح می‌شود.»

وی با بیان اینکه برخی مشاغل طوری است که افراد مدت طولانی پشت میز می‌نشینند بدون آنکه حرکتی بکنند، ادامه داد: «به ویژه اگر این افراد در وضعیت نامناسبی هم باشند، دچار گرفتگی عضلات مخصوصاً عضلات گردن و شانه می‌شوند.»

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: «افراد باید نحوه نشستن خود را اصلاح و حتماً از بی حرکتی طولانی خودداری کنند. اگر ۴۰ الی ۴۵ دقیقه بی حرکت بودیم. دو الی سه دقیقه از جا بلند شویم و حرکات کششی دست را انجام دهیم.»

وی با بیان اینکه آسیب‌های اسکلتی عضلانی در کسانی که عضلات قوی‌تری دارند کمتر است، گفت:«اگر ورزش، نامناسب باشد عامل آسیب می‌شود. برنامه ورزشی مناسب و منظم نه از نوع آسیب رسان، سبب پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی می‌شود.»

حجتی در خصوص پیشگیری از آرتروز گردن و بیرون زدگی دیسک با افزایش سن، تصریح کرد: «افزایش سن امری اجتناب ناپذیر است. با ورزش منظم و رعایت فعالیت‌های روزمره، پرهیز بیش از حد از خم نگه داشتن سر به جلو، و پرهیز از چرخش بیش از حد سر می‌توان از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.»

وی به کسانی که سابقه گردن درد و بیرون زدگی دیسک دارند، توصیه کرد: «اگر دچار ضعف شدید عضلات دست و پا هستید، حتماً به پزشک مراجع کنید. همچنین بی اختیاری ادرار و مدفوع، از عوامل خطر فشار به اعصاب نخاع است که باید جدی گرفته شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha