سلامت نیوز: رئیس چهارمین کنگره بین‌ا‌لمللی هپاتیت تهران با اشاره به اینکه پراکندگی هپاتیت ویروسی B در همه جای ایران یکنواخت نیست، افزود: به عنوان مثال سیستان و بلوچستان و گلستان بیشترین شیوع و استان مرکزی کمترین شیوع را دارد در تهران نیز میزان شیوع 2 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید موید علویان عوامل موثر در بروز و شیوع این بیماری را سطح بهداشت، پرهیز از رفتارهای پرخطر و وضعیت اجتماعی اقتصادی برشمرد و افزود: البته واکسیناسیون علیه هپاتیت  B  در پیشگیری از این بیماری بسیار موثر است.
 
وی گفت: در سالیان گذشته میزان شیوع هپاتیت  B در برخی مناطق 7 درصد و برخی 5 درصد گزارش می‌شد اما در سالهای اخیر با واکسیناسیون نوزاردان در بدو تولد، نوجوانان و جوانان پرخطر، بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی و نیز افزایش سطح دانش مردم در پرهیز از رفتارهای پرخطر میزان شیوع  هپاتیت B  در کشور به 2 درصد کاهش یافته است.
 
رئیس چهارمین کنگره بین‌ا‌لمللی هپاتیت تهران با اشاره به روند نزولی شیوع هپاتیت B در کشور از شیوع کمتر از 2 درصد این بیماری ویروسی در 10 سال آینده در کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون میزان شیوع هپاتیت B در ایران 2 درصد است.
 
به گفته علویان، شیوع هپاتیت B در کشور حدود 2 درصد است که بر اساس میزان شیوع هپاتیت کشورها به چند دسته تقسیم می‌شوند.
 
وی ادامه داد: میزان شیوع در کشورهایی با 2 تا 5 درصد میزان ابتلا متوسط رو به بالا، با بیش از 5 درصد مبتلا زیاد و کمتر از 2 درصد شیوع آنها متوسط رو به پایین است. که البته ایران در 30 سال پیش جزو کشورهای متوسط رو به بالا بود.
 
رئیس چهارمین کنگره بین‌ا‌لمللی هپاتیت تهران با بیان اینکه گروهی از افراد ناقل سالم و بی‌علامت ویروس هپاتیت  B هستند، گفت: این افراد برای جلوگیری از فعال شدن بیماری باید از مصرف الکل، چاقی، مصرف بی‌رویه چربی خودداری کنند همچنین به مصرف میوه و سبزیجات تازه و ورزش روآوردند.
 
چهارمین کنگره بین‌المللی "هپاتیت تهران" با حضور پزشکان، پژوهشگران و اساتید برجسته ایران و جهان از 2 تا 4 آذر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد و 5 آذر در سالن صدرا و سینا دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، چهارمین کنگره بین‌المللی هپاتیت تهران 12 امتیاز بازآموزی در کنگره و 12 امتیاز برای کارگاهی سه روزه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha