یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 365924

کارشناس تغذیه گفت:یکی از مواد غذایی مفید برای صبحانه کودکان خوردن ارده است.

این ماده غذایی را در صبحانه به کودکان بدهید

به گزارش سلامت نیوز عارف حکیمی، کارشناس تغذیه، در استودیوی سلام تهران درباره خواص ارده و کنجد گفت: ارده و کنجد از مواد طبیعی هستند که در کشور وجود دارند و به رشد جوانان و نوجوانان بسیار کمک می‌کند.

وی ادامه داد: اکنون که بسیاری از افراد نگران چربی‌ها هستند باید بدانیم که یک قاشق ارده در صبحانه می‌تواند چربی بد خون و کلسترول را از بین ببرد. ما باید بدانیم که با نگه داشتن حد وسط در رژیم غذایی می‌توانیم جلوی مشکلات سلامتی را بگیریم.

این کارشناس تغذیه افزود: البته این نیز مهم است که افراد در کنار تغذیه حتما ورزش کنند؛ چرا که بدون ورزش نمی‌توان سلامتی را حفظ کرد.

حکیمی ابراز کرد: افرادی که می‌خواهند دیابت نگیرند با ارده و کنجد می‌توانند چربی خوب خون خود را بالا ببرند و کلسترول مناسب داشته باشند. یکی از فاکتورهای مهم برای کودکان وجود ارده در صبحانه است که می‌تواند حتی جلوی بالا رفتن فشار خون را بگیرد.

وی در خصوص صبحانه مقوی گفت: وجود ارده، خرما، کنجد و گردو در صبحانه می‌تواند به عنوان یک تقویت کننده خوب در نظر گرفته شود. در کنار چنین موادی، کره می‌تواند صبحانه را خوشمزه‌تر کند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: زمانی که مواد مقوی مانند خرما، کنجد، ارده، گردو و کره با یکدیگر مخلوط می‌شوند و یک صبحانه مقوی را شکل می‌دهند افراد می‌توانند با خوردن دو الی سه لقمه آن سلامت قلبی خود را بالا ببرند. خوردن چنین صبحانه‌ای به همراه یک نوشیدنی گرم مانند قهوه می‌تواند جلوی مشکلات قلبی را بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha