طبق روش خواب اسکاندیناوی هر فرد باید نحوه خواب خود را تنظیم کند و شرایط سردی و گرمی رختخواب نباید تحت تاثیر علائق زوج‌های مشترک تعیین شود.

زن‌وشوهرها در این کشور برای عمر بیشتر «طلاق خواب» می‌گیرند!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ایتیس، خواب آرام و کافی بخش مهمی از سلامتی و تندرستی و به خصوص در روند استهلاک اندام‌های بدن تاثیر زیادی دارد و تحقیقات بسیاری ثابت کرده که داشتن خواب خوب به بالا بردن کیفیت زندگی کمک می‌کند. بیشتر از ملحفه های مناسب، نورپردازی و تصفیه کننده هوا، نوشیدن بیش از حد آب نزدیک به زمان خواب، مصرف الکل و استفاده از تلفن همراه در رختخواب و وب‌گردی و تماشای تلویزیون قبل از خواب روی خواب خوب تاثیر منفی دارند.

دورسی استندیش، عصب شناس و عضو موسسه مسترمایند (Mastermind Meditate) بدترین عاملی را که باعث پیری سریع‌تر می‌شود، عادت‌های غلط در طول روز و هنگام خواب عنوان می‌کند. او روش خواب مردم ساکن کشورهای اسکاندیناوی را توصیه می‌کند و می‌گوید بدترین عادت خوابیدن که شما را سریع‌تر پیر می‌کند، نخوابیدن است!

طبق روش خواب اسکاندیناوی هر فرد باید خودش نحوه خواب خود را تنظیم کند و شرایط سردی و گرمی رختخواب نباید تحت تاثیر علائق زوج‌های مشترک تعیین شود. گاهی اوقات این روش را بین زوج ها، طلاق خواب (sleep divorce) می‌نامند یعنی هر زوج باید رختخواب و شرایط خودش را تعیین کند. به عبارتی روش اسکاندیناوی به زوج‌ها و افراد توصیه می‌کند که هنگام خواب فقط به خودشان فکر کنند و تنهایی بخوابند!

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا (CDC) گزارش می دهد که از هر سه بزرگسال، یک نفر به اندازه کافی استراحت یا خواب کافی در روز ندارد. نداشتن خواب کافی با نگرانی ها و بیماری های مختلف مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، افسردگی و چاقی مرتبط است.

استندیش می‌گوید که خواب به بدن و مغز شما اجازه می دهد تا در سطح سلولی ترمیم و جوان شوند. در طول خواب، سلول‌های شما مولکول‌های پروتئین بیشتری تولید می‌کنند که بلوک‌های ساختمانی برای ترمیم سلولی را تشکیل می‌دهند. علاوه بر این، در طول خواب، مایع مغزی نخاعی شما برای تخلیه مواد زائد مغز و سمومی که در ساعات بیداری انباشته می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha