هیچ شکی نیست که پسری که رابطه ی نزدیکی با مادر خود داشته باشد، در آینده تبدیل به مردی باثبات و بااعتماد به نفس خواهد شد.

چرا پسرانی که رابطه نزدیکی با مادر خود دارند شریک عاطفی بهتری می شوند؟

۱- رابطه ی پسران با مادران شان نوع دلبستگی آن ها را تعیین می کند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، تحقیقات نشان داده میان رفتارهای مادر و فرزند ارتباط وجود دارد. فرزندانی که در زمان پریشانی با واکنش مثبتی از سوی مادر خود مواجه شده اند، احتمال اینکه در آینده سبک دلبستگی ناسالمی پیدا کنند در آن ها کمتر است.

از سویی دیگر، اگر رفتار مادر غیر قابل پیش بینی یا خشن باشد باشد، این امر اثری منفی بر روابط عاطفی آینده ی فرزند او خواهد گذاشت. بنابراین مردانی که از توانایی برقراری یک دلبستگی سالم برخوردارند، این ویژگی خود را بیش از هر چیزی مدیون مادر خود هستند.

۲- مهارت های اجتماعی خوبی دارند


بسیاری از روانشناسان می گویند پسرانی که دائماً با مادر خود در کشمکش هستند، احتمال داشتن رفتارهای ضد اجتماعی در آن ها بیشتر است. داشتن یک مکالمه راحت و دلسوزانه با فرزند خود به جای دعوا کردن با او، سنگ بنایی خواهد شد برای دستیابی فرزند به مهارت های اجتماعی و دوستی های باثبات.

به همین دلیل، پسرانی که رابطه ی خوبی با مادر خود دارند، احتمال درگیر شدن در دعواهای فیزیکی و ایجاد مشکل در مدرسه، در آن ها کمتر است.

۳- داشتن رابطه ی نزدیک با مادر خود باعث بالا رفتن اعتماد به نفس پسران می شود


گرمای عشق مادری در دوران نوزادی سنگ بنای اعتماد به نفس آینده ی فرزند خواهد بود. این وابستگی به رابطه با والدین در دوران نوجوانی که فرزند به دنبال برقراری روابط جدید با همسن و سالان خود می رود، کاهش پیدا می کند.

با این حال، تحقیقات نشان داده نوجوان ها هم کماکان به رابطه ای مستحکم و مطمئن باید والدین خود برای برخورداری از حس امنیت روانی و اعتماد به نفس نیاز دارند. پسری که حمایت مادر خود را احساس می کند، از کشف دنیای بیرون ترسی ندارد.

۴- احتمال بروز مشکلات روانی در آن ها کمتر است


پژوهش ها نشان داده به طور کلی داشتن رابطه ی خوب با والدین، به ویژه مادر، احتمال گرفتار شدن به مشکلات روانی در آینده را کمتر می کند. محققان می گویند پسرانی که از مراقبت و توجه مناسب مادر خود محروم بودوند، قادر به تنظیم احساسات خود نیستند و به همین دلیل، در دوران بزرگسالی، آسیب پذیری بیشتری در برابر پریشانی عاطفی دارند.

۵- مستعد داشتن رفتارهای سمی نیستند


ضرر خشن و نترس بار آوردن پسرها می تواند از فایده ی آن برای احساس شادی شان بیشتر باشد. والیدن وقتی احساسات پسر خود را نادیده می گیرند و به او یاد می دهند یک به اصطلاح «مرد واقعی» باشد، در حقیقت، نیازهای عاطفی او را نادیده می گیرند.

این امر سبب می شود شکل گیری مکانیسم های مقابله ای ناسالم و سمی در پسران می شود. مادری که به پسر خود یاد می دهد گاهی آسیب پذیر باشد، به طور حتم مردی بااعتماد به نفس و با ثبات بار خواهد آورد.

۶- شرکای عاطفی بهتری هستند


والدین الگوی فرزندان خود هستند و می توانند در روابط عاطفی آن ها تأثیرگذار باشند. پژوهش ها نشان داده پسرانی که رابطه ی خوبی با مادر خود دارند در آینده به همسری خوب تبدیل می شوند که به شریک زندگی خود احترام می گذارد و توجه و مراقبت خود را از او دریغ نمی کند.

اگر مردی رابطه ی نزدیکی با مادر خود داشته باشد، می توانید مطمئن باشید که به لحاظ عاطفی، شریک عاطفی آگاهی است و احساسات خود را راحت و شفاف بیان می کند.

۷- رابطه ی نزدیک مادر و پسری باعث افزایش هوش هیجانی می شود


تحقیقات نشان داده پسرانی که می دانند احساسات درست و مناسبی دارند اغلب از هوش هیجانی بالاتری برخوردارند. مردی که از احساسات خود آگاه است و از آن ها خجالت نمی کشد، احتمال برخورداری از یک رابطه عاطفی مستحکم در او بیشتر است.

داشتن رابطه ی نزدیک با مادر، باعث ترغیب شدن پسران به ابراز احساسات خود می شود، امری که توانایی همدلی آن ها را بالا می برد و سبب عمیق تر شدن روابط او با دیگران می شود.

۸- به طور کلی شادترند


بر کسی پوشیده نیست که فرزندانی که در خانواده ای حمایتگر رشد یافته اند، در آینده در زندگی هم شخصی و هم حرفه ای خود شادتر و موفق تر خواهند بود.

روانشناسان می گویند پسرانی که با عشق بزرگ شده اند، در مدرسه عملکرد تحصیلی بهتری از خود نشان می دهند و احتمال تأثیرپذیری آن ها از پدیده ی «فشار همسالان» کمتر است. اعتماد به نفسی که عشق مادر در پسر ایجاد می کند، او را در آینده تبدیل مردی به طور کلی شادتر و راضی تر از زندگی تبدیل خواهد کرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha