آشنایی با نحوه مراقبت از موهای کراتینه در حفظ و پایداری مزایای کراتینه مو اهمیت زیادی دارد.

هر آنچه باید در مورد نحوه مراقبت از موهای کراتینه بدانیم

برای بهره‌مندی از مزایای کراتینه مو آشنایی با نحوه مراقبت از موهای کراتینه و توجه به مراقبت‌های بعد از کراتینه مو ضروری است. نقش مو در داشتن ظاهری جذاب و زیبا غیرقابل انکار است. همه افرادی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند مراقبت از موها را نیز در اولویت قرار می‌دهند. کراتینه کردن یکی از روش‌های محبوب در این زمینه است که به موها نرمی و لطافت می‌بخشد. کراتینه کردن موجب افزایش مقاومت مو و همچنین بهبود زیبایی آن می‌شود.

کراتینه مو چیست و نحوه مراقبت از موهای کراتینه چگونه است؟

کراتینه مو یک فرآیند زیبایی است که با استفاده از محصولات حاوی یک پروتئین به نام کراتین، موها را صاف و نرم می‌کنند. کراتینه موجب لطافت و درخشندگی موها می‌شود. علاوه بر این از فر شدن و یا پف شدن موها جلوگیری می‌کند. برای انجام این کار ابتدا موها شسته می‌شوند، سپس محصولات حاوی کراتین روی موها اعمال و به کمک حرارت به موها جذب می‌گردند و در نهایت موها شسته می‌شوند. بعد از کراتینه مو، مراقبت و توجه ویژه به موها اهمیت زیادی پیدا می‌کند. دلیل اصلی مراقبت‌های بعد از کراتینه مو موارد زیر هستند.

 حفظ اثرات مثبت کراتینه

مراقبت از مو بعد از کراتینه برای ماندگاری اثرات کراتینه ضرورت دارد. با استفاده از محصولات بهداشتی و رعایت نکات مراقبتی ماندگاری اثرات کراتینه را می‌توانید افزایش دهید.

حفاظت از موها در مقابل عوامل محیطی

 یکی از نکات مهم در مورد نحوه مراقبت از موهای کراتینه این است که موهای کراتینه ‌شده نسبت به عوامل محیطی حساس‌تر هستند. با استفاده از شامپوها و محصولات مراقبتی مانند کلاه ساتن و روبالشی ساتن می‌توان از آسیب‌های احتمالی ناشی از آفتاب، آب شور، گرما و سرما جلوگیری کرد.

روبالشی ساتن به دلیل بافت صاف و نرم‌کننده‌اش، بافت موها را صاف و نرم نگه می‌دارد. این خصوصیت می‌تواند به حفظ اثرات کراتینه و لطافت موها کمک کند. علاوه بر این استفاده از آن می‌تواند از اصطکاک موها با سطوح نرم مانند بالشتک و روسری جلوگیری کند. این کاهش اصطکاک باعث حفظ نرمی و درخشندگی موها می‌شود.

کلاه خواب ساتن نیز از موها در حین خواب محافظت می‌کند. بافت نرم و صاف کلاه ساتن از آسیب به موها در زمان خواب جلوگیری می‌کند. مثل روبالشی، کلاه ساتن نیز می‌تواند از اصطکاک موها با سطوح دیگر جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند اثرات مثبت کراتینه را بیشتر حفظ کند. اگر در محیط‌هایی با شرایط خشن یا آب و هوای ناراحت‌کننده هستید، کلاه ساتن می‌تواند از موها در برابر باد و سایر عوامل محیطی حفاظت کند.

همانطور که در مجله سلامت و زیبایی سامانا اویل اشاره شده است، بعد از کراتینه مو بهتر است از روغن آرگان استفاده کنیم:

"روغن آرگان نه تنها روغن بسیار مناسبی برای کراتینه مو است، بلکه به عنوان یک روغن تقویت مو گیاهی برای همه‌ی موها قابل استفاده است. روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب ضروری، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E است. این روغن به دلیل خواص مرطوب کنندگی، تقویت درخشندگی و مبارزه با موخوره روغن عالی کراتینه مو است. روغن آرگان اصل به راحتی جذب مو می‌شود و بدون برجای گذاشتن اثر چربی مو را به صورت عمیق آبرسانی می‌کند."

همچنین در مجله مثبت سبز به این موضوع پرداخته شده است که بهتر است بعد از کراتینه کردن موها از روبالشی ساتن استفاده کنید.

"به جنس بالش خود توجه کنید

بهتر است بعد از کراتینه کردن مو، از روبالشی ابریشم یا ساتن استفاده کنید تا اصطکاک بین موها و روبالشی کاهش یافته و از موها محافظت به عمل آید. دقت داشته باشید که بالش نخی ممکن است باعث چین خوردن یا وز شدن موها شده و اثرات کراتینه را کاهش دهد."

مراقبت از موهای کراتینه

نقش استفاده از محصولات مخصوص در نحوه مراقبت از موهای کراتینه

محصولات مراقبتی با ترکیبات ملایم و بدون سولفات و پارابن می‌توانند به حفظ نرمی و درخشندگی موها کمک کنند. استفاده از شامپوها و کرم‌های مرطوب‌کننده می‌تواند اثرات مثبت کراتینه را تقویت کند. بنابراین، مراقبت موها پس از کراتینه نقش اساسی در حفظ نتایج مثبت این فرآیند دارد و می‌تواند به دوام و زیبایی موها کمک کند.

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو

مراقبت‌های بعد از کراتینه مو بسیار مهم است و برخی اقدامات و مواردی وجود دارند که بهتر است از آنها اجتناب شود تا اثرات مثبت کراتینه حفظ شود. مهم‌ترین مواردی که بعد از کراتینه مو باید از آن اجتناب کنید موارد زیر هستند.

استفاده از شامپوها و محصولات حاوی سولفات

در زمینه مراقبت‌های بعد از کراتینه مو از استفاده از شامپوها و محصولات حاوی سولفات برخوردار اجتناب کنید. سولفات می‌تواند لایه کراتینه را از موها بردارد و اثرات مثبت آن را کاهش دهد. شامپوهای بدون سولفات علاوه بر این که به حفظ اثرات مثبت بهبود کراتینه مو کمک می‌کنند، برای سلامتی عمومی موها نیز مفید هستند.

استفاده از حرارت زیاد

استفاده از وسایلی مانند سشوار یا اتو مو تاثیر منفی در مراقبت‌های بعد از کراتینه مو دارد. این قبیل وسایل می‌تواند به ساختار موها آسیب برساند و اثرات کراتینه را کاهش دهد.

تماس با آب شور یا حاوی کلر

تماس موها با آب شور یا آب حاوی کلر (مانند آب استخرها) را کاهش دهید. این عوامل می‌توانند به لطافت و درخشندگی موها آسیب برسانند.

مراقبت از موهای کراتینه با روغن گیاهی

استفاده از محصولات حاوی الکل

 محصولات حاوی الکل می‌توانند موها را خشک کرده و از تأثیرات مثبت کراتینه کم کنند. بهتر است از محصولات مرطوب‌کننده و آرایشی با فرمولاسیون ملایم استفاده کنید.

تماس با مواد شوینده قوی

از تماس با مواد شوینده قوی خودداری کنید. این محصولات اغلب دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که می‌توانند لایه کراتینه را از موها بردارند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha