چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 367840

وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی مانند کورتون‌ها در این کپسول‌های فرشته، منجر به دریافت پاسخ سریع در مصرف‌کنندگان و در نتیجه مورد استقبال قرار گرفتن آن‌ها می‌شود. اما این عوارض جبران‌ناپذیری مانند سیاه شدن لگن، آسیب‌های بینایی، افزایش فشارخون و عوارض روانی را به دنبال خواهد داشت.

کپسول‌های «فرشته»؛ سمی برای مصرف‌کنندگان!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان نسبت‌ به مصرف کپسول چاقی فرشته هشدار داد.

دکتر مهسا حسنی‌پور امروز، ۲۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش‌های متعدد مبنی‌بر عوارض جدی و جبران‌ناپذیر کپسول چاقی «فرشته» برای مصرف‌کنندگان، اظهار کرد: این کپسول هیچ‌گونه مجوزی از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد و مصرف آن می‌تواند عواقب خطرناکی برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به جمع‌آوری و توقیف تعداد قابل توجهی از این کپسول‌ها توسط بازرسان معاونت غذا و دارو، تصریح کرد: متاسفانه تقاضای مردم برای تهیه این محصول بالاست.

حسنی پور با بیان این‌که تبلیغات ماهواره‌ای و فضای مجازی در خصوص این کپسول‌ها فریبنده و دروغین است، افزود: وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی مانند کورتون‌ها در این کپسول‌ها، منجر به دریافت پاسخ سریع در مصرف‌کنندگان و در نتیجه مورد استقبال قرار گرفتن آنها می‌شود. اما این عوارض جبران‌ناپذیری مانند سیاه شدن لگن، آسیب‌های بینایی، افزایش فشارخون و عوارض روانی را به دنبال خواهد داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در پایان تأکید کرد: شهروندان برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل باید از داروخانه‌های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام کنند و از خوددرمانی و توصیه‌های غیرعلمی برای درمان بیماری‌ها جدا خودداری کنند. برای مباحثی مانند چاقی یا لاغری نیز بهترین راهکار اصلاح سبک زندگی و دریافت مشاوره تغذیه‌ای است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha