سبزی‌های برگدار نه تنها دندان‌های شما را تمیز می‌کنند، بلکه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین‌های سالم هستند.

با خوراکی‌ها و میوه‌های تمیزکننده دندان و لثه آشنا شوید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، در این مطلب با لیستی از خوراکی‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی آشنا می‌شوید که نه تنها تمیزکننده دندان و لثه هستند، بلکه به بهداشت دهان و دندان کمک کرده باعث می‌شوند دندان‌ها و لثه‌های بهتری داشته باشید.

سبزی‌های برگدار نه تنها دندان‌های شما را تمیز می‌کنند، بلکه حاوی مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین‌های سالم هستند که سلامت لثه شما را حفظ می‌کنند. سعی کنید آنها را در ساندویچ ها و سالادهای خود قرار دهید.

هویج و کرفس

سبزیجات ترد واقعا برای دندان‌های شما عالی هستند. حرکت آنها در دندان حین جویدن، سطح دندان‌های شما را تمیز می‌کنند. در همین حال، افزایش جویدن تولید بزاق را تحریک می کند که باعث تمیز شدن عمیق دندان می‌شود.

سیب و گلابی

هم سیب و هم گلابی می‌توانند اسیدهای موجود در دهان شما را خنثی کنند. علاوه بر این، ترد بودن آنها به تمیز کردن لایه سطحی دندان کمک می‌کند. اگرچه ممکن است مقداری قند در آنها وجود داشته باشد، اما یک عدد در روز ضرری ندارد.

آجیل

آجیل‌ برای دندان‌های شما شگفت انگیز هستند زیرا حاوی مواد مغذی زیادی از جمله فسفر و کلسیم هستند. بادام، آجیل برزیلی و بادام هندی بهترین آجیل برای مبارزه با باکتری‌های مضر هستند.

ماهی چرب

ماهی‌های چرب حاوی فسفر هستند. فسفر برای بازسازی و محافظت از مینای دندان بسیار مهم است.

زغال اخته و کشمش

اگرچه اکثر میوه‌های خشک برای دندان های شما مفید نیستند، کشمش و کرن بری استثنا هستند. آنها حاوی اسید اولئانولیک هستند، ماده‌ای که به توقف رشد باکتری‌های دهان کمک می‌کند. خوردن این خوراکی‌های کوچک ممکن است شما را از پوسیدگی دندان نجات دهد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مخصوصا برای لثه ها مفید است. آنها حاوی ویتامین A هستند که به حفظ سلامت غشاهای مخاطی و بافت نرم لثه کمک می‌کند.

سیر و پیاز

آنها ممکن است بهترین چیز برای تنفس شما نباشند، اما پیاز خام و سیر می‌توانند برای دهان شما معجزه کنند. آنها هر دو با باکتری‌های دهان مبارزه کرده و می‌توانند از بیماری لثه و حفره جلوگیری کنند.

غلات کامل

معمولا جویدن غلات کامل کمی سخت تر است و بنابراین تولید بزاق را تحریک می‌کند. علاوه بر این، هضم کربوهیدرات های پیچیده برای باکتری‌ها سخت‌تر است. بنابراین، هنگام خوردن آنها اسید کمتری در دهان شما تولید می‌شود و بنابراین خطر پوسیدگی دندان کمتر است.

قارچ‌ شیتاکه

محققان کشف کرده‌اند قارچ شیتاکه حاوی پلی ساکاریدی به نام لنتینان است. لنتینان به جلوگیری از رشد باکتری در دهان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha