شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 367985

خواب زمان بهبودی بدن شماست و برای حفظ سطح ثابتی از انرژی در طول روز و کمک به سیستم ایمنی بدن مهم است.

بیشتر بخوابید تا لاغر شوید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ضمیمه خانواده امروز روزنامه اطلاعات، تصمیم برای کاهش وزن و داشتن عادات سالم‌ یک چیز است و انجام آن به صورت پایدار یک چیز دیگر. متخصصان تغذیه برای حفظ سلامتی و کاهش وزن که بتوان آنها را برای مدتی طولانی عملی کرد، این پیشنهادها را می دهند.

۱. تمرکز روی غذاهای کم کالری را متوقف کنید

غذاهای کم کالری همیشه غذاهایی سالم و مغذی نیستند. با این وجود از آنجایی که معمولا افت کالری منجر به کاهش وزن می‌شود، متاسفانه به تدریج این باور شکل گرفته است که میان غذاهای کم کالری و سطح بهتری از سلامتی، ارتباط وجود دارد. اگرچه برخی از غذاها مانند میوه‌ها و سبزیجات هم کم کالری هستند و هم مواد مغذی کافی برای بدن را فراهم می‌کنند، اما همه غذاهای کم کالری این ویژگی را ندارند. از جمله بسته‌های میان‌وعده‌های ۱۰۰ کالری، بستنی‌های ۳۰۰ کالری و نوشیدنی‌هایی مانند کوکای رژیمی (کالری صفر) که اگرچه همگی می‌توانند باعث کاهش وزن شوند اما ارزش غذایی بسیار پایینی نیز دارند.

۲. بیشتر بخوابید

خواب زمان بهبودی بدن شماست و برای حفظ سطح ثابتی از انرژی در طول روز و کمک به سیستم ایمنی بدن مهم است. خواب خوب، باعث تاثیرگذاری بیشتر تلاش‌هایی می شود که هنگام بیداری به خصوص برای کاهش وزن انجام می‌دهید. البته این قابل درک است که شاید برای همگان «خواب بیشتر» ممکن نباشد؛ بویژه اینکه زندگی مملو از اتفاقات است و برای همگان ممکن نیست که هفت تا هشت ساعت خواب با کیفیت داشته باشند. با این حال، مهم است که در صورت امکان خواب را در اولویت قرار دهید.

۳. فیبر بیشتری بخورید

تحقیقات نشان داده که بطور مثال در ایالات متحده، حدود ۹۵ درصد از آمریکایی‌ها فیبر کافی نمی‌خورند. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که حدود ۸۶ میلیون بزرگسال ساکن ایالات متحده (افراد دارای ۲۰ سال سن و بالاتر) دارای کلسترول بالا هستند و در این کشور، احتمالا تا سال ۲۰۵۰ میلادی شمار افراد مبتلا به دیابت، به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد. در سال‌های اخیر روند صعودی نگران‌کننده‌ای نیز در میزان ابتلا به سرطان کولورکتال در میان افراد زیر ۵۰ سال دیده شده است. شاید از خود بپرسید که این آمار چه ربطی به مصرف فیبر دارد؟ فیبر به سیر شدن شما کمک می‌کند، قند خون را بهتر مدیریت می‌کند و خطر دیابت را کاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha