سلامت نیوز: بر اساس اخبار رسیده، محمود تقی پور رییس "ذخیره گاه زیستکره و پناهگاه حیات وحش میانکاله" به دستور برخی مسوولان گلستانی، به مدت چند ساعت در بازدداشت بوده است. آیا مدیران اجرایی دولت اصولگرای استان گلستان می خواهند با اصرار بر قانون شکنی، "طرح طبیعت گردی آشوراده را که زخم مردان اقتصادی "کارگزاران" بر پیکره محیط زیست ایران بوده است، اجرایی کنند؟!

بازداشت چند ساعته رییس "پناهگاه حیات وحش میانکاله" به جرم عمل به قانون در آشوراده

به گزارش سلامت نیوز بر اساس اخبار رسیده، محمود تقی پور رییس "ذخیره گاه زیستکره و پناهگاه حیات وحش میانکاله" به دستور برخی مسوولان گلستانی، به مدت چند ساعت در بازدداشت بوده است.

موضوع از این قرار است که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گلستان، در یک اقدام فراقانونی و بدون هماهنگی با متولیان این منطقه، در روز چهارم اردیبهشت در صدد بوده تا مصالح را با هدف ساخت وساز به "پناهگاه" ببرد.

محیط بانان منطقه حفاظتی "پناهگاه حیات وحش میانکاله" که "شبه جزیره آشوراده" بخشی از آن است، از انها درخواست مجوز ورود می کنند؛ اما از آنجا که آنها مجوز نداشته اند و بر اساس قانون "مدیریت یکپارچه مناطق" هر گونه صدور مجوز نیز فقط می تواند توسط متولی منطقه، یعنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران صادر شود، به میراث گلستان اجازه ورود داده نمی شود.

در این حال، دادستان بندرترکمن به جای برخورد با متخلف، یعنی اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری گلستان، دستور بازداشت رییس "پناهگاه حیات وحش میانکاله" را داده است و محمود تقی پور چند ساعت در بازدداشت بوده است.

حال پرسش این است که آیا مرد شماره یک اجرایی استان گلستان، یعنی استاندار که قرار است مجری قانون باشد تصمیم دارد با قانون شکنی "طرح طبیعت گردی آشوراده" را پیش ببرد؟ آیا قرار است مدیرکل میراث فرهنگی گلستان، هر گونه که دلش می خواهد در آشوراده خودمختار عمل کند و قانون را زیرپا بگذارد ؟

پرسش بعدی اینکه آیا دادستان مرکز استان گلستان که رویکردها و عملکرد محیط زیستی خوبی درباره جنگل های گلستان دارد در اینباره به دادستان بندرترکمن تذکر نداده است؟! مگر محیط بان ها ضابط قضایی نیستند؟!

پرسش سوم اینکه آیا معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دارد که یکی از مدیران سازمانش به خاطر حفاظت از محیط زیست مورد بازخواست قرار گرفته است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha