یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
کد خبر: 37634
سلامت نیوز: مراقبت‌های پوستی خانم‌ها در سن بالای 30سال غالبا روی توقف ایجاد خطوط ریز و چین و چروك‌ها تمركز دارد و البته برخی از آن‌ها هم برای از بین بردن خطوط خنده روی صورت از قوانین ضد‌جاذبه استفاده می‌كنند. در 30 سالگی، برای این‌كه یك خانم اعتماد به نفس داشته باشد باید احساس خوبی نسبت به پوست خود داشته باشد.

مراقبت‌های پوستی خانم‌ها در سن بالای 30سال غالبا روی توقف ایجاد خطوط ریز و چین و چروك‌ها تمركز دارد و البته برخی از آن‌ها هم برای از بین بردن خطوط خنده روی صورت از قوانین ضد‌جاذبه استفاده می‌كنند. در 30 سالگی، برای این‌كه یك خانم اعتماد به نفس داشته باشد باید احساس خوبی نسبت به پوست خود داشته باشد. اكنون با مطالعه مطالب زیر درمی‌یابید كه چگونه باید از پوست خود مراقبت كنید تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

 به فكر خودتان باشید

كیس گرت، بنیانگذار مركز درمانی سولاستیك، استراحت و ورزش فراوان به‌علاوه خوردن مقدار زیاد روغن‌های امگا كه در ماهی‌ها مثلا ماهی سالمون، گردو و روغن زیتون یافت می‌شود را توصیه می‌كند و می‌گوید: «زنان در دهه سوم زندگی خود اغلب سرگرم كار و فعالیت‌های بیرون از خانه، نگهداری از فرزندان و خانه داری هستند، در صورتی كه در این دوره از زندگی‌شان ایجاد عادات مناسب برای سلامت‌شان اهمیت فراوانی دارد.»

مشكلاتی كه باید در انتظار آن‌ها باشید

دكتر دیوید بنك، رئیس انجمن ملی امراض پوستی و جراحی‌های پلاستیك نیویورك، هم می‌گوید: «زنانی كه پوست سفیدتری دارند در دهه سوم زندگی خود ممكن است لكه‌های پوستی ناشی از آفتاب، چین‌های دور چشم و شكستگی مویرگ‌های خونی اطراف بینی را مشاهده كنند. امكان ندارد پوست شما در دوران 20 سالگی درخشش و جلوه خود را از دست بدهد اما زمانی كه پیری پوست و آسیب‌های ناشی از تابش آفتاب به پوست رخ می‌دهند، سلول‌های لایه خارجی پوست به‌طور طبیعی جدا نمی‌شوند و پوسته‌پوسته نشده و روی پوست باقی می‌مانند و آن را كدرتر نشان می‌دهند زیرا نور قادر به خارج شدن از آن نبوده و در نتیجه پوست مانند گذشته زیبا و درخشان نیست.»

دكتر بنك همچنین می‌گوید: «حدود 30 میلیون زن در ایالات متحده مبتلا به آكنه بزرگسالی هستند كه اغلب به شكل برآمدگی روی پوست یا كیسه مانند هستند و روی قسمت‌های بالایی صورت و خط چانه قرار دارند.»

  دوستان پوست شما

 دكتر بنك فرآورده‌های مراقبت پوستی زیر را برای خانم‌های بالای 30سال توصیه می‌كند:

1-كمپرس آب گرم روی جوش‌ها چند بار در روز، برای از بین بردن باكتری‌های موجود در آن‌ها و كاهش التهاب این جوش‌ها

2- گلایكولیك اسید، ظاهر و بافت پوست را تقویت كرده، چین و چروك‌ها را كاهش می‌دهد و باعث كاهش تجمع رنگدانه‌ها در پوست و در نتیجه كم شدن جوش و آسیب‌های ناشی از آفتاب می‌گردد.
3- مصرف فرآورده‌های حاوی رتینول پیش از خواب، ضدآفتاب‌هایی با طیف گسترده (ترجیحا حاوی آنتی‌اكسیدان) در طول روز هم عوارض پوستی را در شما كم می‌كنند.

معجون خانگی كه معجزه می‌كند

 این دارو را در خانه تهیه كنید: 2 قاشق سوپ‌خوری ماست ساده، یك قاشق سوپ‌خوری جوی دوسر و یك قاشق سوپ‌خوری عسل را با هم مخلوط كنید تا تبدیل به خمیر شود. جوی دوسر و عسل پوست را مرطوب كرده و ماست چون حاوی اسیدلاكتیك است پف‌ها را كاهش داده و حتی ممكن است سبب تولید كلاژن جدید در پوست شود كه باعث استحكام، سفتی و جوانی مجدد پوست می‌شود.
منبع: برترینها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha