یکشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۶
کد خبر: 37638
سلامت نیوز: برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرد که تغذیه سالم و خوردن غذاهای مقوی همراه با درمان پزشکی با داروی ضد ویروس تنها راه بهبود و ادامه زندگی برای مبتلایان به ویروس ایدز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، برنامه جهانی غذای سازمان ملل در گزارش اخیرش در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: 34 میلیون نفر در جهان در حال حاضر به ویروس ایدز مبتلا هستند که شمار زیادی از آنها از گرسنگی رنج می برند و این امر مانع از نعمت آنها از یک زندگی مولد -در صورت برخورداری از درمان- می شود.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر را در 44 کشور از طریق برنامه های ویژه خود برای کمک به مبتلایان به ویروس ایدز تحت پوشش دارد.

در این گزارش ‌آمده است: کمک های غذایی برنامه جهانی غذای سازمان ملل در زمینه های حفاظت از سلامت مبتلایان به ایدز که از نداشتن امنیت غذایی طولانی مدت رنج می برند و بهبود کیفیت درمانی آنها کار می کند.

این گزارش افزود: 34 میلیون نفر در جهان به ویروس ایدز مبتلا هستند و نزدیک به 2 میلیون و 700 هزار نفر مورد جدید ابتلا به این ویروس در سال 2010 میلادی نیز وجود دارد و یک میلیون و 800 هزار نفر نیز در سال 2010 میلادی به خاطر بیماریهای مرتبط با ایدز جان خود را از دست داده اند.

بر پایه این گزارش، تقریباً 50 درصد از کل افراد نیازمند درمان در حال حاضر می توانند از این درمان برخوردار شوند و همچنین تقریباً 50 درصد زنان حامله مبتلا به ویروس ایدز داروهای ضد ویروس را برای جلوگیری از انتقال ویروس به جنین دریافت می کنند.

21 کشور دارای بالاترین میزان ایدز شاهد کاهش موارد ابتلا به ویروس این بیماری در بین جوانان بین 15 تا 24 سال در طول سال 2010 میلادی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha