سلامت نیوز: در حال حاضر انتقال از طریق معتادان تزریقی مهم‌ترین عامل در بروز بیماری HIV است به گونه‌ای که 69 درصد مبتلایان به HIV در کشور را معتادان تزریقی به خود اختصاص داده اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا، کارشناس مسئول برنامه پایش و ارزشیابی ایدز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با حمایت از بیماران HIV مثبت گفت: با توجه به نیازهای حمایتی که بیماران HIV مثبت دارند مقرر شده است که این بیماران در صورت نداشتن بیمه با حمایت وزارت رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر و کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

دکتر هنگامه نامداری تبار در ارتباط با بیماران HIV مثبت شناسایی شده در سطح کشور گفت: 23هزار نفر HIV مثبت در کشور شناسایی شده اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد این افراد با توجه به افراد شناسایی‌نشده به 80 تا 100 هزار نفر افزایش یابد.
وی در ارتباط با آموزش و افزایش آگاهی‌های عمومی مردم گفت: استراتژی اولیه که در برنامه پایش و ارزشیابی بیماری HIV مثبت در نظر گرفته شده است آموزش و اطلاع‌رسانی است.

دکتر نامداری تبار افزود: آنچه که مسلم است آموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش بسزایی در کاهش و پیشگیری از ابتلا به بیماری داشته باشد که دراین راستا باید آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که بیمار HIV مثبت به یک هیولا در جامعه و در نهایت فردی ترد شده از اجتماع تبدیل نشود.

کارشناس مسئول برنامه پایش و ارزشیابی ایدز کشور افزود: برنامه کنترل HIVتنها مختص به یک سازمان و یا نهاد خاص نیست و در این راستا هر یک از سازمان‌ها داری نقش خاصی هستند.

وی با اشاره به اینکه برنامه کنترل بیماری HIV از سال 81 در کشور آغاز شده است گفت: امسال سومین برنامه کنترل بیماری HIVمثبت در کشور اجرا شده است که در اجرای این برنامه 23سازمان مشارکت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha