عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که وجود تعرفه و قیمت‌های متفاوت به‌علت چنددستگی در بیمه‌ها است، گفت: اجرای طرح جامع کارت هوشمند سلامت موجب ساماندهی بیمه‌ها می‌شود.

ساماندهی بیمه‌های درمانی در گرو اجرای طرح کارت هوشمند سلامت
سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که وجود تعرفه و قیمت‌های متفاوت به‌علت چنددستگی در بیمه‌ها است، گفت: اجرای طرح جامع کارت هوشمند سلامت موجب ساماندهی بیمه‌ها می‌شود.
محمدجواد نظری‌مهر در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام این که گرانی دارو تنها به داخل کشور مختص نمی‌شود، افزود: گرانی اقلام دارویی در عرصه بین‌الملل به علت تورم و نوسان‌های اقتصاد جهانی امری معمول است.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی، موضوع بیمه را یکی از نقص‌های بخش درمان کشور خواند و گفت: متأسفانه بیمه‌ها به‌علت تعدد بسیار عملکرد‌های متفاوتی دارد، از این‌رو چندگانگی بیمه‌ها موجب نارضایتی مردم شده است.

وی با بیان این که عملکرد نامناسب بیمه در ارائه خدمات موجب شده که مردم تحت فشار قرار بگیرند، بیان کرد: تنها راه حل مشکل چند دستگی بیمه‌ها اجرای طرح جامع کارت هوشمند سلامت در کشور است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با انتقاد از افزایش تعداد بیمه‌های درمانی در چند سال اخیر، یا‌دآور شد: اجرای طرح جامع کارت هوشمند سلامت موجب تجمیع و ساماندهی بیمه‌ها می‌شود.

نظری‌مهر فواید کارت هوشمند سلامت را بسیار ارزشمند خواند و گفت: اطلاعات ذخیره شده روی کارت شامل سه بخش اطلاعات ضروری و شناسایی و کد شناسایی بین المللی فرد، داده های بالینی شامل بیماری‌های مهم ، حساسیت‌ها ، واکسیناسیون، مجوزهای خاص سازمان‌های بیمه‌گر، نظام پزشک خانواده، ارجاع تخصصی، مشخصات عینک و نیز  پیش‌بینی ذخیره نسخه الکترونیک تا ۱۵ نسخه است.

وی ادامه داد: اجرای طرح جامع کارت هوشمند سلامت، فواید بسیاری مانند کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، تجمیع دفترچه‌ها را برای مردم به‌دنبال دارد.

این نماینده مجلس هشتم، با بیان این که هم‌اکنون به‌علت چند دستگی، تعرفه‌ بیمه‌ها بسیار متفاوت است، افزود: طرح جامع کارت هوشمند سلامت  از سه سال قبل در مجلس مطرح شد اما متأسفانه هنوز این طرح از سوی نمایندگان مورد توجه قرار نگرفته است.

نظری‌مهر با تأکید بر این که طرح جامع کارت هوشمند سلامت در کشورهای دیگر نتیجه مثبت داشته است، گفت: دولت و مجلس اگر خواستار پیشرفت و رشد در حوزه درمان هستند باید برای اجرای این طرح برنامه‌ریزی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha