سلامت نیوز: پزشكان به تازگی موفق به تولید داروی جدیدی شده‌اند كه می‌تواند اولین گزینه مناسب با قابلیت كاهش احتمال پیشرفت ناتوانی‌های ذهنی در مبتلایان به آلزایمر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این بیماری موجب كاهش مداوم و برگشت ناپذیر فعالیت مغزی در مبتلایان می‌شود و به تدریج حافظه فرد را پاك می‌كند و توان فكر كردن را از بیمار می‌گیرد تا جایی كه حتی امكان انجام ساده‌ترین كارهای روزانه مثل خوردن و راه رفتن از بیمار سلب می‌شود و در نهایت نیز پیشرفت بیماری می‌تواند منجر به مرگ شود.

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی، متخصصان مغز و اعصاب در انستیتو مطالعات بیولوژیك «سالك» به تازگی تركیبی دارویی موسوم به J147 را تولید كرده‌اند كه وقتی به موش‌های مبتلا به آلزایمر داده می‌شود،‌ حافظه آنها بهبود پیدا می‌كند و از آسیب‌های مغزی ناشی از این بیماری جلوگیری می‌كند.

دكتر دیوید شوبرت كه به همراه دستیارانش این دارو را تولید كرده است، خاطرنشان كرد: این دارو در آینده نزدیك برای درمان آلزایمر در انسان‌ها مورد آزمایش و بررسی قرار خواهد گرفت.

دكتر شوبرت تصریح كرد: داروی جدید هم به تقویت حافظه در موش‌های سالم و مبتلا به آلزایمر كمك می‌كند و هم از مغز در برابر آسیب دیدگی و كاهش ارتباطات سیناپسی محافظت می‌نماید. در حال حاضر هیچ دارویی در بازار موجود نیست كه بتواند این دو كارایی را با هم داشته باشد.

به گزارش ایسنا، آلزایمر نوعی از اختلال مشاعر است كه موجب بروز مشكلات حافظه‌ای، رفتاری و فكری می‌شود. علائم این بیماری معمولا به كندی پیشرفت می‌كنند و به مرور زمان وخیم‌تر می‌شود تا جایی كه در كار‌های عادی روزانه و زندگی روز‌مره اختلال ایجاد می‌كند اما این علائم در صورت بروز تقریبا برگشت ناپذیر بوده و دیگر قابل جبران نیستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha