سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این که هم‌اکنون جامعه به درجه‌ای مناسب از ارتقا دانش سلامت نرسیده است، گفت: یکی از شاخص‌های ارتقاء دانش سلامت راستی‌گویی است که متأسفانه از علت‌های اصلی شیوع دوچندان بیماری ایدز است.

 انوشیروان محسنی‌بندپی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اعلام این که بیماری ایدز در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته است، افزود: متأسفانه هم‌اکنون سرعت شیوع این بیماری با وجود تمهیدات وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه افزایش یافته است.

موج دوم بیماری ایدز در رفتارهای پرخطر جنسی نهفته است

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی، علت اصلی افزایش شیوع بیماری ایدز را رفتارهای پرخطر جنسی خواند و گفت: به طور حتم موج دوم بیماری ایدز در رفتارهای جنسی نهفته است.

محسنی‌بندپی با بیان این که جامعه  به درجه‌ای مناسب از ارتقا دانش سلامت نرسیده است، افزود: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های دانش سلامت در رابطه با بیماری ایدز، موضوع راستی‌گویی است که متأسفانه در کشور ما هنوز مطرح نشده است.

وی ادامه داد: نبود طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در جامعه موجب شده که مردم از راستی‌گویی و بیان حقیقت جلوگیری کنند، که این موضوع افزایش و شیوع دوچندان ایدز را به‌دنبال دارد.

عملکرد وزارت بهداشت در رابطه با ایدز؛ پیشگیری مثبت، کنترل و آموزش منفی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، یاد‌آور شد: عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره پیشگیری از شیوع بیماری ایدز مطلوب  و در رابطه با کنترل و ارائه آموزش‌های لازم نامناسب بوده است.

رئیس فراکسیون سلامت مجلس، افزود: وزارت بهداشت و سازمان‌های مربوطه باید برای کاهش شیوع ایدز و کنترل این بیماری در جامعه برنامه‌های آموزشی را اجرایی کند.

وزارت بهداشت تعداد کل موارد ثبت شده مبتلا به HIV پیشرفته در کشور را، سه‌هزار و ۵۴ نفر، تعداد موارد تحت درمان دو هزار و ۵۷۹ نفر، تعداد موارد فوت شده، چهارهزارو ۳۱۱ نفر اعلام کرد و این وزارتخانه برآورد کرد آمار مبتلایان در سال جاری به ۹۳ هزار و ۲۵۰ نفر برسد.

موارد ابتلا به ایدز در ایران در سال ۹۰ در زنان ۵/۸ درصد و در مردان ۵/۹۱ درصد است، همچنین راه انتقال ایدز از طریق اعتیاد تزریقی ۸/۶۹ درصد، مادر به کودک ۸/۰ درصد، موارد نامشخص ۳/۱۸ درصد و از طریق آمیزش جنسی ۱۰ درصد گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha