دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: 38969


سلامت نیوز : سوپ سرد جعفری با یخ گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری روغن زیتون۴، عدد پیازچه۱، عدد پیاز۲، حبه سیر كوبیده،یك چهارم قاشق چایخوری نمك،یك چهارم قاشق چایخوری فلفل سیاه، ۱ لیتر آب مرغ بدون نمك، ۱ عدد سیب زمینی۱۲۵، گرم جعفری، چند برگ نعنا.

نیم كیلو گوجه فرنگی رسیده،یك چهارم قاشق چایخوری نمك۱، قاشق سوپخوری آبلیمو۲، قاشق سوپخوری نعنای تازه خرد شده.
ابتدا گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و هر یك را به ۴ قسمت بریده و تخم های گوجه فرنگی را خالی كنید، گوجه فرنگی ها را در مخلوط كن بریزید و چند دقیقه آن را روشن كنید تا گوجه فرنگی به صورت پوره درآید. آن را از یك صافی رد كنید. پوره گوجه رد شده از صافی را با آبلیمو، نمك و نعنا مخلوط كنید و سپس آن را در یك قالب یخ بریزید (قالب های چند خانه معمولی یخ) و در فریزر بگذارید تا ۲ الی ۳ ساعت مانده و یخ بزند.پیازچه و پیاز را ریز خرد كنید. روغن زیتون را در ظرفی داغ كنید و پیاز، پیازچه و سیر را در آن حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم شود. نمك و فلفل را اضافه كنید و سپس آب مرغ را بیفزایید.

سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه های نازك خرد كنید و در سوپ بریزید. حرارت اجاق را كم كنید و بگذارید سوپ بجوشد تا سیب زمینی كاملاً بپزد و راحت با پشت قاشق له شود.در قابلمه دیگری مقداری آب را به جوش بیاورید. جعفری را در آن بریزید و پس از آنكه آب دوباره به جوش آمد و یكی دو جوش زد از روی آتش بردارید و در یك صافی خالی كنید و با آب سرد آبكش كنید. جعفری را نیز در سوپ بریزید و با هم در دستگاه غذاساز یا مخلوط كن ریخته پوره نمایید. سوپ را كنار بگذارید تا كمی سرد شود سپس به مدت حدود ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا كاملاً خنك شود. سوپ را در ظرف ریخته به مقدار دلخواه قطعات یخ گوجه فرنگی به آن بیفزایید و با برگ های نعنا تزئین كرده و سرو كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha