سلامت نیوز : نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد خطر ابتلا به تومور مغزی در افراد دچار فشار خون بیشتر از دیگران است.
 
به گزارش  فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، یک تیم از پژوهشگران اتریشی، نروژی و سوئدی دریافتند که خطر ابتلا به تومور مغزی در افراد دچار فشار خون نسبت به دیگران ۲ برابر است.

دانشمندان فشار خون 580 هزار نفر را اندازه گیری کرده و بعد از آن منتظر شدند که ببینند آیا آنها در 10 سال آینده به تومور مغزی دچار خواهند شد.

نتایج این بررسی نشان داد که در یک سوم از این افراد موارد فشار خون ثبت شد و شمار افرادی که تومور مغزی داشتند در طول این دوره نظارتی به 1312 نفر رسید و یک سوم نیز از نوعی از تومورهای بسیار قابل گسترش رنج می بردند.

این پژوهش نشان داد که 20 درصد افراد دارای فشار خود بالا 2 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان مننژ قرار داشتند.

میشل ادلین برگ، مسئول این پژوهش در مرکز آمارهای پزشکی در شهر اینسبروک در اتریش گفت: این نتایج قابل توجه است زیرا افراد زیادی را بررسی کرده است و بیش از هزار نفر از آن به تومور سرطانی مبتلا شده‌اند.

وی افزود: این بدان معنا نیست که ما مطمئن هستیم بالارفتن فشار خون علت افزایش خطر ابتلا به تومور مغزی است زیرا مطالعات ما با یکسری محدودیت هایی روبه‌رو بوده است که به عنوان مثال می‌توان به نبود این اطلاعات اشاره کرد که آیا شرکت کنندگان در این پژوهش هرگونه درمان دیگری را دریافت کرده‌اند که ممکن است بر این نتایج تاثیر گذاشته باشد یا خیر.

فشار خون (blood pressure) به نیرویی گفته می‌شود که توسط خون در جریان، به دیوارهٔ رگ‌ها وارد می‌آید و یکی از علائم اصلی حیات است.

معمولاً فشار خون سیستولی ۱۲۰ میلی متر جیوه و فشار خون دیاستولی در حدود ۸۰ میلی متر جیوه را طبیعی می‌دانند.

به عارضه افزایش فشار خون بیش از حد طبیعی، فشار خون بالا یا پرفشاری خون گفته می‌شود.
تنظیم فشار خون در بدن توسط چند اندام مانند قلب، کلیه و رگ انجام می‌شود و علاوه بر رژیم غذایی، مصرف نمک، هورمونهایی مانند رنین، آنژیوتانسین دو، آدرنالین و آلدوسترون بر آن موثرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha