سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از تشكیل شورای عالی بیمه در كشور خبرداد و افزود: رییس جمهوری هم اكنون سرگرم ابلاغ تاسیس این شورا است.

مرضیه وحید دستجردی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: معاونت برنامه ریزی راهبردی رییس جمهوری از تیرماه امسال برای تشكیل شورای عالی بیمه، نشست های متعدد و مشتركی با دستگاه های مربوطه برگزار كرد كه وزارت بهداشت نیز در این زمینه مشاركت جدی داشت.

وی یادآور شد این نشست ها اغلب هفته ای یك بار تشكیل می شد و بحث های این نشست ها هم اكنون به نتیجه رسیده است و تشكیل شورای عالی بیمه به زودی ابلاغ خواهد شد.

وزیر بهداشت درباره تاخیر تشكیل شورای عالی بیمه گفت: این تاخیر به این دلیل بود كه می خواستیم كار خوب و جامعی در این زمینه صورت بگیرد تا دچار دوباره كاری، تغییرات و اصلاح اشكالات و اشتباهات نشویم.

دستجردی تاكید كرد این تاخیر تا حدودی، قابل انتظار بود اما بیش از این نباید در تشكیل آن دچار تاخیر شویم.

وی خاطرنشان كرد تشكیل شورای عالی بیمه، مصوبه قانون برنامه پنجم توسعه است و این مصوبه برای وزارت بهداشت یك تكلیف است كه باید آن را انجام دهد.

به گفته وزیر بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه در وزارت بهداشت مستقر خواهد بود و اعضای آن را نیز وزیر بهداشت، وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و برخی از معاونان ریاست جمهور تشكیل می دهند.

دستجردی افزود: نمایندگان حوزه سلامت كه هم ارایه خدمات می كنند و هم خدمت را می خرند، نیز در این شورا حضور خواهند داشت.

وی گفت: امیدواریم با تركیب خوب اعضای شورای عالی بیمه بتوانیم به سمت قیمت های واقعی و تمام شده بخش سلامت حركت كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha