چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4116

به منظور تشویق افراد دارای مشاغل آزاد برای بیمه شدن نرخ بیمه این گونه مشاغل در سال جاری، حدود یک درصد کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: اصول اساسی حمایت های اجتماعی و تامین اجتماعی در کشور ما سابقه ای بیش از 2500 سال دارد و اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز به صراحت، دسترسی به بیمه اجتماعی را حق تمام مردم دانسته است.

مهندس داود مددی افزود: با افزایش سن بیمه شدگان صندوق های بازنشستگی نیز مسن شده است و با چالش های جدیدی روبرو می شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نسبت به بیمه پردازان به مستمری بگیران در صندوق تامین اجتماعی سیر نزولی پیدا کرده و در سال 84 به 8/6 بیمه پرداز به ازای هر یک مستمری بگیر رسیده است.

مددی افزود: با در نظر گرفتن این واقعیت که هر فرد بیمه شده به طور متوسط 10 ماه در سال حق بیمه می پردازد نسبت به پشتیبانی واقعی در صندوق تامین اجتماعی در حال حاضر حدود 8/5 بیمه پرداز به ازای هر مستمری بگیر است.

وی با اشاره به روند رو به رشد هزینه ها و افزایش سن امید به زندگی در کشور اظهار داشت: در حال حاضر سن بازنشستگی برای مردان 50 و برای زنان 45 سال است در حالی که سن امید به زندگی برای مردان 70 و برای زنان 72 سال است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: پس از بازنشستگی هر بیمه شده به طور متوسط 31 سال مستمری از سازمان تامین اجتماعی دریافت می کند در صورتی که میانگین سال های پرداخت حق بیمه از سوی هر بیمه شده تنها 6/16 سال است.

مددی گفت: افراد در سن 50 سالگی مجبور به بازنشستگی شده و با توجه به توانایی کار کردن وارد بخش خصوصی می شوند و ظرفیت شغلی دیگری را اشغال می کنند در نتیجه بازنشسته کردن پیش از موعد افراد به بهانه اشتغال زایی، اثر بخشی ندارد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha