اشغال ۸۹ درصد تخت‌های بیمارستانی توسط سالمندان

سلامت نیوز : دبیر هفته سلامت در تشریح برنامه‌های این هفته ضمن اشاره به جزئیات برنامه بخش‌های مختلف نظام سلامت به ارائه آمارهایی پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز در نشستی که صبح امروز به مناسبت هفته سلامت برگزار شده بود دکتر آقاجانی دبیر هفته سلامت گفت: «کشوری که میزان جمعیت بالای ۷۶ سالش بین ۷ تا ۱۴ درصد باشد رو به سالمندی است و اگر این آمار بین ۱۴ تا ۲۰ درصد باشد سالمند است و بالا‌تر از این میزان نیز کشور سالخورده تلقی می‌شود بر همین اساس ایران در حال حاضر با ۳/ ۷درصد دارای جمعیت رو به سالمند است.»

وی افزود: جمعیت سالمند دارای تجربیات گران بهایی است و به عنوان کار‌شناس تلقی می‌شود و قابلیت‌های زیادی دارد که به خاطر شرایط اجتماعی از ظرفیت استفاده شود و این امر علاوه بر اینکه ما را از تجربیات آن‌ها بهره‌مند می‌کند احساس مفید بودن به آن‌ها دست می‌دهد اما اگر بر خلاف این باشد و سلامت آن‌ها مورد توجه قرار نگیرد دچار نقصان زیادی در امر سلامت خواهیم شد.

آقاجانی تاکید کرد: جمعیتی که به سمت سالمندی می‌رود هزینه زیادی دارد. ۱۵ درصد از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی سالمندان هستند که ۸۹ درصد تخت‌های بیمارستانی و سراهای نگهداری را به خود اختصاص داده‌اند، همچنین ۶۰ درصد از مراقبت‌های پزشکی برای سالمندان است که این‌ها به علت شیوه زندگی نادرست و تغذیه نامناسب صورت گرفته است.

جمعه ۱۸ فروردین روز اول هفته سلامت است به همین بهانه دبیر هفته سلامت به ارائه مختصری از برنامه‌های این هفته پرداخت و گفت: روز اول هفته سلامت با عنوان سالمندی، ورزش و سلامت معنوی نام‌گذاری شده است. پیاده‌روی بیش از ۲۰۰۰ سالمند کادر پزشکی در ۳ قله تهران، سخنرانی دکتر مصداقی نیا در ختبه نماز جمعه ۱۸ فروردین و همچنین ویزیت رایگان سالمندان در محل برگزاری نماز جمعه، مساجد و پایگاه‌های بسیج از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha