دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: 46027

دانشمندان ابزار پزشكی كاشتنی طراحی كرده اند كه با استفاده از امواج ارتعاشی و صوتی به كاربران نسبت به بروز حمله قلبی هشدار می دهد.

سلامت نیوز : به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ این دستگاه كه وجه تمایزش شیوه های هشدار آن است، هم اكنون تحت آزمایش های بالینی قرار دارد .

در حال حاضر هشدارهای ارتعاشی در اتاق عمل ، 'آی.سی.یو' و یا اورژانس برای آگاه سازی كاركنان پزشكی استفاده می شود ولی محور تحقیقات جدید براین تمركز دارد كه این ابزارها خود به عنوان 'نظاره گر ' بیماران را تحت مراقبت داشته باشند .'مری كارول دی' یكی از محققان در این مورد گفت : هشدار ارتعاشی كه توسط این ابزار كاشتنی جدید ارایه می شود دو مزیت عمده دارد. اولین مزیت آن است كه این ابزار كاشتنی را نمی توان مانند یك ابزار قابل حمل كنار گذاشت.دیگر آن كه هشدار ارتعاشی كه از این ابزار كاشتنی ساطع می شود بیشتر از یك هشدار شنوایی حس می شود از این رو بیمارانی كه برای مثال لباس كلفتی پوشیده و یا این كه كاهش شنوایی داشته و یا در یك محیط پر سر و صدا باشند، قادر به احساس این هشدارهای ارتعاشی هستند .

این ابزار در دو سطح هشدار اضطراری را به بیمار ارایه می دهد. در سطح اول هشدار با زنگ بالا است كه نشان می دهد بیمار با احتمال یك حمله قلبی روبرو است و باید با اورژانس تماس گرفت و سطح دیگر هشدار با زنگ پایین است كه شرایطی را نشان می دهد كه لازم است بیمار ظرف 48 ساعت با پزشك تماس بگیرد.این هشدارها توسط یك ابزار پزشكی كاشتنی ارایه می شود . این ابزار به اندازه یك پیس میكر(دستگاهی كه در قلب قرار می گیرد ) است . این ابزار در قسمت بالایی سمت چپ قفسه سینه قرار داده می شود. علاوه بر این، این ابزار دارای یك بخش خارجی شبیه پیجر ( هشدار دهنده ) است كه هشدار از آن ساطع می كند . در این بخش یك چراغ هشدار قرمز و یا زرد روشن و خاموش می شود.با وجود ارایه این ابزار ولی به تحقیقات و مطالعات شبیه سازی شده بیشتری برای اصلاح و تایید تعاملات جدید میان بیمار و این سامانه نیاز است .جزییات كاركرد این ابزار در شماره آینده نشریه Ergonomics in Design منتشر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha