سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 46201
سلامت نیوز: اگر بیماری مزمن ریه دارید و کارهای روزمره خود را با تنگی نفس و به سختی انجام می‌دهید به این خبر خوب توجه کنید. محققان دانشگاه چارلز استوارت در استرالیا، متوجه شده‌اند که تقویت عضلات بازو و پاها برای بیماران مبتلا به انسداد مزمن ریه مفید است و به آنها کمک می‌کند که کارهای روزمره خود را راحت‌تر انجام دهند.

منظور از بیماری‌های انسدادی مزمن ریه بیماریهایی مانند آمفیزم و برونشیت است که در آن کارآیی تنفسی بیمار افت کرده و حتی هنگام انجام کارهای عادی روزانه خود دچار تنگی نفس و خستگی می‌شود. این گروه از بیماران که به اصطلاح پزشکان به آنها سی- او- پی- دی (COPD) می‌گویند؛ با بازتوانی و آموزش روش‌های تقویت عضلات و مقاوم کردن آنها می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند.

اگر چه دوچرخه‌سواری قدرت تحمل افراد را بیشتر می‌کند اما تحقیقات نشان داده که آموزش نرمش‌های هوازی فایده بیشتری برای این بیماران داشته است. متاسفانه معمولا این بیماران در منزل خود دسترسی به وسایل سنگین ورزشی ندارند. به همین علت لازم است بررسی‌های دیگری انجام شود تا مشخص شود که آیا ورزش‌های خانگی مانند کش و وزنه و وسایل ساده هم می‌تواند به همین مقدار مفید باشد یا خیر؟ در هر حال این بیماران باید بدانند که لازم است یک برنامه طولانی مدت ورزشی برای تقویت عضلات خود انتخاب کنند تا بتوانند زندگی را ساده‌تر از این که هست برای خود فراهم کنند. این بررسی‌ها در مجله چست( قفسه سینه) منتشر شده است.

منبع: روزنامه اطلاعات

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha