دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 46608

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با اشاره به شناسایی حدود ۲۲ هزار ایرانی مبتلا به ایدز، گفت: آمارهای جهانی مبنی بر آن است که آمارهای واقعی مبتلایان به ایدز در کشورها باید چهار برابر آمارهای شناسایی ارزیابی شوند٬ بنابراین بیش از ۸۰ هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که در این میان یک چهارم آن‌ها شناسایی شده‌اند.

آمار رسمی و غیر رسمی مبتلایان به ایدز در کشور
سلامت نیوز: وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با انتقاد از نبود اطلاع‌رسانی کافی برای جلوگیری از شیوع بیماری ایدز در رسانه ملی٬ گفت: اداره ارتقا اداره ارتقا سلامت و آموزش‌های همگانی وزارت بهداشت درصدد است که به رسانه‌ها به‌صورت رایگان خدمات و برنامه‌های مبارزه با ایدز را ارائه می‌کند.

مرضیه وحیددستجردی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با تأکید بر تلاش‌های اخیر محققان کشور در کنترل بیماری ایدز٬ افزود: خوشبختانه با تلاش دانشمندان جوان ایرانی٬ داروی آیمود برای کنترل این بیماری تولید شده است.

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با اشاره به شناسایی حدود ۲۲ هزار ایرانی مبتلا به ایدز، گفت: آمارهای جهانی مبنی بر آن است که آمارهای واقعی مبتلایان به ایدز در کشورها باید چهار برابر آمارهای شناسایی ارزیابی شوند٬ بنابراین بیش از ۸۰ هزار فرد مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که در این میان یک چهارم آن‌ها شناسایی شده‌اند٬ البته این میزان نسبت به آمار دنیا، آمار بالایی نیست، اما نسبت به فرهنگ کشور آمار بالایی است.

وی درباره اقدامات وزارت بهداشت و درمان برای کاهش شیوع بیماری ایدز٬ افزود: در چند سال اخیر کلینیک‌‌های رفتاری‌گذری و کلینیک‌های مثلثی در کشور راه‌اندازی شده است که این کلینیک‌ها هم‌اکنون  در حال توسعه است٬ در مجموع برنامه آینده وزارت بهداشت برای مبارزه با ایدز، تمرکز این کلینیک‌ها در مناطق پرخطر است.

وحیددستجردی با بیان این که خطر ارتباطات جنسی غیراخلاقی می‌تواند جامعه را به شدت در معرض ابتلا به ایدز قرار دهد٬ یاد‌آور شد: بررسی‌ها نشان داده که بسیاری از افراد خیابانی مبتلا به ایدز هستند که می‌توانند دیگران را نیز درگیر این بیماری کنند.

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی بیشترین مبتلایان به ایدز را مربوط به معتادان تزریقی اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون هفت درصد از مبتلایان به ایدز را افراد در معرض خطر مسایل اخلاقی و رفتاری تشکیل می‌دهند که با افزایش رفتارهای پرخطر در آینده ممکن است با آتشفشانی از بیماری ایدز در کشور روبه‌رو شویم.

این مقام مسئول٬ با انتقاد از نبود اطلاع‌رسانی کافی برای جلوگیری از شیوع بیماری ایدز٬ افزود: اگر رسانه‌ ملی با وزارت بهداشت و درمان تعامل مناسب‌تری را داشته باشند٬ به‌طور حتم موارد کمتری از این بیماری را شاهد هستیم.

وزیر بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی٬ با اشاره به برنامه‌ریزی اداره ارتقا سلامت و آموزش‌های همگانی وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی برای افزایش تبلیغات در رسانه‌ها٬ تصریح کرد: هم‌اکنون این اداره برای ارائه خدمات و برنامه‌های مبارزه با ایدز به صورت رایگان اعلام آمادگی کرده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha