سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: 48528

مدیركل دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: 15 درصد مراجعات به پزشكان متخصص مربوط به سالمندی است.

سلامت نیوز : 'حسن آقاجانی' افزود: سالمندی و توجه به بیماری های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وی افزود: طبق آمارها و مطالعات 34 درصد بیماران سرپایی مراجعه كننده به مراكز درمانی نیز سالمندان هستند.

این فوق تخصص قلب كه در جریان بررسی سند ارتقای سلامت سالمندان در شواری سیاستگذاری وزارت بهداشت سخن می گفت، با اشاره به اهمیت تدوین این سند، تصریح كرد: متاسفانه هنوز سالمندان در برخی از موارد از جمله گرفتن عینك و سمعك بیمه نیستند، در حالی كه این قشر به دلیل كهولت سن بیش از دیگر اقشار به این دو مورد احتیاج پیدا می كنند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ رییس بیمارستان امام حسین(ع) افزود: امیدواریم با مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی و اختصاص مبلغ قابل توجهی از هدفمندی یارانه ها به سلامت مردم، بتوانیم چنین مواردی را هم  در بحث پوشش بیمه ای برای سالمندان لحاظ كنیم.'از سوی سازمان بهداشت جهانی، برای دومین بار در 13 سال اخیر، امسال به عنوان سالمندی و سلامت و 'زندگی سالم، طول عمر بیشتر' نام گرفته است.'


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha