رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 15 مرکز توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود که این مراکز تا پایان سال جاری به 18 مرکز افزایش یابد.

سلامت نیوز : عباس صداقت رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در گفت‌وگو با برنا اظهار داشت: بحث استراتژی پشگیری HIV مثبت از جمله راهکارهای پیشگیرانه در بین کشورهای شمال آفریقا و شرق مدیترانه بود تا افراد مبتلا به این بیماری و خانواده‌های آن‌ها بتوانند توانمند شوند و جایگاه واقعی خودشان را در جامعه پیدا کنند. در مجموع این استراتژی بهترین نقش را در کنترل انتقال ویروس از بدن خودشان به دیگران و افراد جامعه را ایفا می‌کند.

صداقت ادامه داد: بحث کاهش انگ و تبعیض از جمله راهکار است تا در جامعه تغییر نگرش اتفاق بیفتد تا جامعه افراد مبتلا به HIV را بیمار تلقی کند و از طرف دیگر این افراد باید از نظر درمان، تغذیه شرایط جسمانی شان را بهبود پیدا دهند. در واقع دربحث مهارت آموزی، مهارت‌هایی را کسب کنند که بتوانند هزینه‌های زندگی خودشان را تامین کنند. رییس اداره ایدز وزارت بهداشت افزود: راه‌اندازی باشگاه مثبت از دیگر راهبردهایی است که برای کاهش گسترش بیماری HIV بسیار موثر بوده به همین خاطر یک‌سری باشگاه‌های مثبت راه‌اندازی شده که افراد HIV  بتواند در این مراکز جمع شوند تا از کلاس‌های آموزشی، روان درمانی، بحث‌های تغذیه، بهبود وضعیت درمان و بحث‌های کارآموزی و مهارت آموزی، کارآفرینی بتواند کمک کند و حمایت‌های اجتماعی و روانی داشته باشد.وی در خاتمه اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر 15 مرکز توسط وزارت بهداشت راه‌اندازی شده و پیش‌بینی می‌شود که این مراکز تا پایان سال جاری به 18 مرکز افزایش یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha