چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 50136

سمینار آموزشی یک روزه بیماری تب کنگو 18 خرداد در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برگزار می شود.

سلامت نیوز : دکتر فرهنگ بابا محمودی دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: اگر چه بیماری تب کنگو در کشورمان شایع نیست ولی در یک ماه اخیر یک مورد در استان مازندران دیده شده است که خوشبختانه این فرد بهبود پیدا کرده و  مناطقی که احتمال آلودگی در آن می رفت کاملا تحت کنترل و بررسی است.

وی گفت: با دامپزشکی استان زنجان کاملا هماهنگ هستیم، چرا که این یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است. بابا محمودی تصریح کرد: حیواناتی که بیشتر آلوده می شوند گوسفند، بز و گاو هستند که هیچ علایمی از این بیماری نداشته ولی این ویروس به مدت یک هفته در بدن آنها وجود دارد. این متخصص عفونی تصریح کرد:  به هنگام ذبح کردن این حیوانات،  در صورتی که فرد کشتار کننده  خراشیدگی روی دست داشته باشد ویروس وارد بدن وی شده و فرد را مبتلا می کند.

***مهم ترین واکسن پیشگیری از تب کنگو بالا بردن دانش در این زمینه است
 وی ادامه داد: این آموزش با همکاری دامپزشکی استان زنجان برای تمامی قصابان، دامداران و کارکنان کشتار گاهها انجام می گیرد، تا راهی در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری باشد.بابا محمودی افزود: مهم ترین واکسن برای پیشگیری از آلودگی بالا بردن میزان دانش انسانها است،  این ویروس از سه طریق به انسان منتقل می شود. دانشیار دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هر چند که موارد اندکی از این بیماری در کشور دیده می شوند ولی شناساندن عوامل بالینی، روش تشخیص و درمان و پیشگیری از آن امر بسیار مهمی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha