پنجشنبه ۱ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 51049

شوید از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که در مصر باستان بر روی کاغذ پاپیروس نوشته شده و برای فشارخون بالا نسخه پیچی می‌شود.

شوید خاصیت کمک کننده در فشار خون بالا دارد
سلامت نیوز :  شویدپاک کننده امعاء و احشاء بدن و خواب آور است. از قدیمی ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که در مصر باستان بر روی کاغذ پاپیروس نوشته شده و به‌عنوان ضد سردرد توصیه شده است.

سه نوع کاروتینوئید با ارزش، 70 درصد مواد معدنی، حدود 5 درصد پتاسیم، فسفر، کلسیم و گوگرد دارد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ اسانس معروف آن کارون، آپیتول، مرسپتین بمانند جوز هندی دارد. بذر شوید غنی از مواد رایحه‌ای است. طب سنتی بذر شوید را نصف در شراب و نصف در آب جوشانده و گفته می‌شود بهترین داروی شکم و زیر شکم درد است. بادشکن قوی، مدر و شیرآور است. از قدیم به مادران کم شیر توصیه می شده است. تقویت کننده کبد، کیسه صفرا است. برای معده عصبی بسیار مفید، تنفس را آرام و برای کلیه ها نباید به طور مستمر از شوید مصرف کرد.

در روسیه شوید به‌طور رسمی از سوی مقامات به‌عنوان دارویی قلبی معروف و مصرف آن رایج است و عمدتاً ویژه بیماری قلبی، گرفتگی قلبی و فشارخون بالا نسخه پیچی می‌شود. اسانس آنه تول آرام بخش، ضد دلهره، ضد بی قراری و خواب آور است، لذا بهتر است که شوید در عصرها مصرف شود.شوید در ایران به صورت شوید باقلاپلو، در انواع آش2ها حتی در سبزی خوردن روزانه در سفره ها، در سالادها، در ترشی جات و غیره مصرف دارد. جویدن شوید خام تا حدودی از بوی سیر جلوگیری می کند در اکثر آشپزخانه های زن ایرانی، نعناع، شوید، جعفری و تره خشک وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha