مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی گفت: از ابتدای اجرای طرح غربالگری شنوایی حدود 100 هزار کودک تحت سنجش قرار گرفتند .

دکتر زهرا نوع پرست درگفتگو با مهر در خصوص طرح غربالگری شنوایی ، افزود: این طرح با هدف سنجش شنوایی و تشخیص بیماریهای شنوایی درنوزادان کمتر از 3 تا 6 ماه ، بیش از یک سال و نیم است که در کشور اجرا می شود و تاکنون با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی به اهمیت طرح غربالگری شنوایی در کاهش معلولیتها اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای طرح سنجش شنوایی در سنین 3 تا 6 ماه در تشخیص و کاهش معلولیتهای شنوایی بسیار موثر است و چنانچه پس از این مدت نسبت به سنجش اقدام شود در جهت بهبود بیماری نوزاد تاثیری نخواهد داشت .

مدیر کل دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی تاکید کرد : والدین باید حتما کودک خود را در سنین زیر 3 ماه برای سنجش شنوایی به مراکز درمانی ببرند، در غیر اینصورت چنانچه نوزاد مشکلی دراین خصوص داشته باشد معلولیت وی حتمی  و امکان بازگشت به زندگی نیز کمتر خواهد بود.

نوع پرست به کمبود قانون در زمینه پیشگری از معلولیتها اشاره کرد و گفت: دراین رابطه قانونی وجود ندارد و همین امر باعث بروز مشکلات و افزایش معلولیتها شده است به همین دلیل سازمان بهزیستی در حال تهیه و تدوین پیش نویس قانون جامع پیشگیری از معلولیتهاست .
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha