سلامت نیوز : این داروی جدید «Kyprolis» نام دارد که حاوی ماده موثر "carfilzomib" است و خصوصا برای استفاده افرادی ساخته شده است که فقط با داروی "Velcade" حاوی ماده موثر"bortezomib" به همراه یکی از داروهای سیستم ایمنی بدن انسان و کنترل آن، درمان شده اند.

تومور مغز استخوان یکی از انواع سرطان های خون به شمار می‌رود.میلوم مولتیپل Multiple Myeloma شایعترین تومور استخوان یا سرطان استخوان است که منشا آن از خود استخوان بوده و از جای دیگر نیامده است.به تومورهایی که منشا آنها سلولهای خود استخوان است تومور اولیه استخوان می‌گویند. سن شیوع این تومور بالای 40 سالگی است و در مردان بیشتر است.این تومور به علت سرطانی شدن دسته‌ای از سلول ها به نام پلاسموسیت plasma cells ایجاد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ پلاسموسیت‌ها دسته‌ای از گلبولهای سفید هستند که وظیفه آنها ترشح آنتی بادی است و بر اثر سرطانی شدن این سلولها، مقادیر زیادی آنتی بادی غیر طبیعی در بدن تولید می‌شود.این پلاسموسیتهای سرطانی شده در تمام استخوانهایی که مغز استخوان دارند؛ وجود دارد.در واقع میلوم مولتیپل یک سرطان منتشره است که تمام اسکلت را درگیر می‌کند و اگر بیمار تنها در یک استخوان مشکل دارد؛ به علت آن است که تومور در آن ناحیه بیش ازمناطق دیگر پیشرفت کرده است.شایع ترین مشکل بیمار درد است اما البته علائم دیگری مثل خستگی، تب و عرق شبانه هم به طور شایعی در این بیماران دیده میشود. بیمار رنگ پریده است و بعضی از استخوان هایش بخصوص جناغ و لگن در لمس دردناک است.

شکستگی استخوانهای ضعیف شده به خصوص در مهره، لگن و دنده ضعیف شده در تعدادی از این بیماران دیده می شود.جمعیت سرطان آمریکا پیش بینی کرده است که بیش از ۲۱۷ هزار نفر در طول امسال به تومور مغز استخوان مبتلا شوند و یبش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر جان خود را به علت این بیماری از دست بدهند.یک شرکت داروی سازی در جنوب شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا تولید کننده داروی  "Krypolis" است که مجوز موقت فروش آن دریافت کرده است که سازمان غذا و داروی آمریکا این مجوز را غالباً برای درمان بیماریهای نادر یا خطرناکی صادر می‌کند که راههای درمانی اندکی دارند.خستگی، کاهش سلولهای خونی و پلاکتها، تنگی نفس، اسهال و تب از جمله بارزترین آثار جانبی این دارو است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha