جمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴
سلامت نیوز: واقعیت این است كه سلامت انسان از میزان شادی او تاثیر پذیر است.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ شادابی بیشتر سلامت بیشتری برای ما به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر هرچه از تنش دوری جوییم و زندگی شادتری داشته باشیم، كمتر دچار بیماری می‌شویم. بیشتر ما وقتی با فراز و نشیب زندگی روبه رو می‌شویم از این فكر كه عاقبت سختی‌ها می‌گذرند آرامش می‌یابیم. همه ما اگر بخواهیم قادر به تغییر هستیم. مسلماً برای شابودن، نقش محیط اجتماعی بسیار مهم است. پس باید اطرافیانمان را همان‌گونه كه هستند بپذیریم و از قضاوت درباره آنها پرهیز كنیم. چرا كه همه ما انسان‌هایی منحصر به فرد هستیم. پس تصمیم بگیرید زندگی شادی را سپری كنید و از توصیه‌های زیر كمك بگیرید:

 قدردان باشید
چیزهای زیادی هستندكه قدردانشان باشیم. هرروز به موهبت‌های زندگی خود بیاندیشید. لیستی از آنها تهیه كنیدو هر از گاهی به آن نگاه كنید تا آنها را از یاد نبرید. از كسی كه برایتان غذا درست كرده، از راننده تاكسی یا دوستی كه شما را به خانه رسانده، از پستچی كه برایتان نامه آورده است و از كارگر شهرداری كه زباله‌هایتان را جمع‌آوری می‌كند تشكر كنید. با یان كار احساس متفاوتی درون خود می‌یابید.

زیاد بخندید
همه این را شنیده‌ایم كه: « خنده بر هر درد بی‌درمان دواست». بنابراین اگر لطیفه خنده‌داری بلدید آن را برای دوستان و خانواده‌تان تعریف كنید. همچنین به جنبه‌ها و نقاط بامزه در رفتار و عادات خود توجه كنید.

ورزش كنید
دویدن، پیاده‌روی تند یا شركت در كلاس‌های ورزشی همه مفید هستند ورزش فزیولوژی بدن و تركیبات شیمیایی آنرا تغییر می‌دهد و موجب می‌شود شخص احساس متفاوتی پیدا كند و تمركزش افزایش یابد.

 اخبار را فراموش كنید
اگر شما از آن دسته افرادی هستید كه روزشان را بدون آگاهی یافتن از اواضع و احوال جهان آغاز نمی‌كنند از این اشتیاق شدید دست بكشید. اخبار موجب استرس می‌شود، زیرا بیش از 99 درصد آن ناخوشایند است. باور كنید شما بدون آن هم مشكلی پیدا نمی‌كنید.

 مدیریت زمان داشته باشید

همه ما در شبانه روز تعداد ساعات مشترك و در سال تعداد روزهای مشتركی داریم. اما از ارزش واقعی وقت و ضرورت هدر ندادن آن به خوبی آگاه نیستیم.
مدیریت زمان عبارت از مجموعه‌ای از قوانین است. این قوانین كمك می‌كنند وقت كمتری هدر دهیم. برای این كار ابتدا باید اهدافمان را مشخص و برای آن برنامه‌ریزی كنیم. سپس باید لیست وظایف و كارهای لازم را اولویت‌بندی كنیم. با به كار بستن این مهارت‌ها می‌توانید كارهایی را كه طبق لیست خود باید به صورت روزانه انجام دهید تمام كنید و به رضایت و خشنودی برسید.

 زیاد كار و تلاش كنید
كار و تلاش زیاد موجب رضایت از خود می‌شود. وقتی وظایف خاصی را به اتمام می‌رسانید احساس قابلیت و توانمندی می‌كنید و این امر باعث می‌شود درون خود احساس ارزش كنید.

 چیزهای جدید بیاموزید

یادگیری تمرین غنی‌ساز است، هرروز چیز تازه‌ای بیاموزید. یادگیری چیزهای جدید جهان وسیع‌تری فراروی شما قرار می‌دهد و در درازمدت فرصت‌های بیشتری برایتان می‌آفریند. برای نمونه از اینترنت استفاده كنید. اینترنت اطلاعات نامحدودی در اختیار ما قرار می‌دهد.

 احساسات خود را بیان كنید

بیاموزید احساسات خود را برزبان آورید. بیاموزید به اطرافیان محبت كنید و در این راه ترس را كنار بگذارید. به یاد داشته باشید ترس بدترین مشاور و خطری برای سلامتی است.

 در جستجوی ارتباطات معنوی باشید
 ارتباطات معنوی آرامش درونی عمیق‌تری ایجاد می‌كنند. مدیتیشن هم از جمله ارتباطات روحی است كه موجب كسب آرامش و شادی می‌شود.

به دیگران كمك كنید

 انسان با كمك كنید: انسان با كمك به دیگران احساس انرژی، شوق و رضایت می‌كند. برای كمك به دیگران داوطلب شوید. برای نمونه در انجام امور مالی به یكی كمك كنید یا هر راه دیگری كه می‌توانید به جامعه كمك كنید بیابید. فراموش نكنید هرچه انرژی بیشتری به كار بندید، انرژی بیشتری دریافت می‌كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha