سلامت نیوز : دبیر اجرایی پانزدهمین كنگره سراسری اپتومتری با بیان اینكه اپتومتریست‌ها می‌توانند از اندوخته‌های علمی خود در راستای افزایش توانایی بینایی افراد سالمند كمك بگیرند، گفت: به عنوان مثال پتانسیل‌های بینایی افراد سالمند به واسطه افزایش سن كاهش می‌یابد، این در حالی است كه می‌توان با استفاده از فیلترهای ساده این نقیصه را اصلاح و شرایطی را مهیا كرد كه این افراد به واسطه برخورداری از یك بینایی بهتر، زندگی با كیفیت‌تری داشته باشند.دكتر محمدرضا زرین با بیان اینكه كنگره پیش‌رو دارای حداقل 12 امتیاز بازآموزی دارد، اظهار كرد: علاوه بر برگزاری كارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های تخصصی یك نمایشگاه جانبی در زمینه ساخت و ارائه تجهیزات كمك بینایی، لنزها و وسایل تشخیصی پیشرفته در حاشیه كنگره برپا می‌شود كه در آن شركت‌های معتبر به ارائه كالاهای مرتبط با چشم، ملزومات اپتومتری، عینك و فریم می‌پردازند. لازم به ذكر است اولویت حضور با شركت‌های تولید‌كننده داخلی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ وی افزود: برپایی نمایشگاه فرصت مغتنمی است كه طی آن فارغ‌التحصیلان رشته اپتومتری با آخرین تجهیزات روز آشنا شده و نیاز همكاران ما به ملزومات اپتومتری مرتفع شود.دبیر اجرایی پانزدهمین كنگره سراسری علمی اپتومتری ایران، از ارائه 60 سخنرانی توسط متخصصان برجسته چشم و اپتومتری در خلال برگزاری روزهای كنگره خبر داد و گفت: دو كارگاه آموزشی پیرامون لنزهای تماسی و ساخت عینك طبی از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شركت‌كنندگان است. در كارگاه ساخت عینك طبی، همكاران اپتومتریست با مواد اپتیكی به كار رفته در ملزومات اپتیكی نظیر فریم، عدسی و كاربرد آنها در موارد مختلف و به طور كلی اجزای سیستم‌های اپتیكی با تمركز بر عینك و فریم آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینكه تكنولوژی‌های جدید ساخت عینك و لنز در كنگره مطرح می‌شود، گفت: به عنوان مثال ارائه مباحثی در خصوص نحوه استفاده از لنزهای جدیدی كه در درمان نامنظمی‌های قرنیه، مشكلات غدد پلكی و خشكی چشم نقش دارند از جمله این موارد است.زرین «سالمندی و چشم» را به عنوان محور برگزاری كنگره معرفی كرد و گفت: جامعه ما در حال حركت به سمت سالمندی است و طیف سالمندان روز به روز گسترده‌تر می‌شود. سالمندان نیازهای ویژه‌ای دارند كه با سایر گروه‌های سنی متفاوت است. اپتومتریست‌ها با تكیه بر دانش خود، خدمات مفیدی به سالمندان ارائه می‌نمایند.وی افزود: تغییرات طبیعی در چشم كه به واسطه افزایش سن در افراد مسن ایجاد می‌شود، نیازمند در نظر گرفتن تمهیداتی به منظور افزایش توانایی بینایی آنهاست به همین علت مایل هستیم همكاران ما در سراسر كشور نیز توجه خود را بر این مسئله معطوف كرده و توجه ویژه‌ای به بینایی سالمندان داشته باشند.

دبیر اجرایی پانزدهمین كنگره سراسری اپتومتری ایران با بیان اینكه اپتومتریست‌ها می‌توانند نیازهای بینایی بزرگسالان را بر اساس آموخته‌هایشان تامین كنند، گفت: بخش عمده‌ای از بروز این تغییرات، طبیعی هستند. اما در مقابل تغییراتی در چشم بروز می‌كند كه به واسطه بیماری رخ داده، مراقبت و تجویزهای ویژه‌ای را می‌طلبد كه لازم است اطلاعات اپتومتریست‌ها در این زمینه هم به روز باشد. به عنوان مثال به واسطه افزایش سن، كانتراست بینایی افراد سالمند كاهش پیدا می‌كند كه می‌توان با استفاده از فیلترهای ساده این نقیصه را اصلاح كرد و یا با راهنمایی افرادی كه در خانواده‌شان از سالمندان مراقبت می‌كنند شرایطی را مهیا كرد كه این افراد به واسطه برخورداری از یك بینایی بهتر، زندگی با كیفیت‌تری داشته باشند.پانزدهمین كنگره سراسری اپتومتری از تاریخ 15 تا 17 شهریور ماه سال جاری در مركز آفرینش‌های حجاب برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت ارسال مقالات تا پایان تیرماه سال جاری اقدام و جهت كسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.iranoa.com مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha