چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
سلامت نیوز : عضو فراکسیون شهری و مدیریت روستایی مجلس با اشاره به وضعیت‌ جاده‌های کشور، گفت: وضعیت برخی از راه‌ها و جاده‌های کشور مطلوب و قابل قبول نیست و مرگبار است.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره ساماندهی برخی از راه‌ها و جاده‌های کشور، تصریح کرد: به دلیل افزایش حجم مسافرت‌ها در زمان تعطیلی‌های تابستان، رسیدگی به وضعیت‌ راه‌های کشور باید یکی اولویت‌ها باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم به عنوان خواسته به حق، بهبود وضعیت راه‌های استان را از مسئولان مطالبه می‌کنند.وی با اشاره به وضعیت کلی راه‌های کشور، افزود: نمی‌توان گفت تمامی جاده‌های کشور وضعیت خوبی ندارند چرا که وضعیت راه‌ها و جاده‌ها در برخی از استان‌ها قابل قبول است و حتی در برخی از استان‌ها مابین برخی از بخش‌ها بزرگراه احداث شده ولی چنین موضوعاتی در استانی نظیر آذربایجان غربی مغفول مانده است.

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر اهمیت پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: این مساله نیازمند اهتمام جدی مسئولان است زیرا مردم مطالباتی به حق دارند که در طول سال‌های گذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته و توجه به آن‌ها می‌تواند سبب رضایت مردم شود.قاضی‌پور با تاکید بر موقعیت جغرافیایی شهرستان ارومیه و استان آذربایجان غربی، یادآور شد: این استان با سه کشور دیگر هم مرز است و با توجه به اینکه بزرگ‌ترین مرز زمینی کشور در این استان وجود دارد این امر لزوم توجه هرچه بیشتر به کیفیت راه‌ها و جاده‌های استان را می‌طلبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: باید از فرصت‌های باقی‌مانده برای بهبود راه‌های استان نهایت استفاده را داشت.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس( رهروان ولایت) بیان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه دولت و وزیر راه و شهرسازی به استان گام‌های موثری در توسعه راه‌های استان برداشته شود.

برخی از جاده‌های کشور دیگر ظرفیت ندارند

اخیرا سرهنگ پرویز سیاح البرزی جانشین پلیس راه در این ارتباط اعلام کرده؛ محورهای کرج - چالوس و هراز دو محور مهم کشور محسوب می‌شوند که با ۸۰ سال قدمت و به دلیل کوهستانی بودن، عرض کم، وضعیت هندسی و پیچ‌های تند دارای گنجایش کم هستند.

وی با بیان اینکه این محورها ظرفیت تردد حجم بالای خودروها را ندارند بیان داشت: متأسفانه ایجاد باند سبقت در برخی از نقاط این دو محور نه تنها در تردد آسان در روزهای عادی نقشی نداشته بلکه باعث پس‌زدگی ترافیک به دلیل حرکت چند خطی مردم شده است. لذا ضروری است هرچه زودتر نسبت به تعریض اصولی این محورها اقدام شود تا حجم ترافیک در روزهای تعطیل تا این حد افزایش پیدا نکند.طبق آمار اعلام شده توسط راهنمایی و رانندگی ایران، ۱۴۳ کشته در تصادفات تعطیلات ۴ روزه اخیر داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha