هرچه بیشتر می‌گذرد، تاثیر راه رفتن در سلامتی و داشتن وزن ایده‌آل بدیهی‌تر می‌شود.

قدم های بلند موثر
سلامت نیوز : هرچه بیشتر می‌گذرد، تاثیر راه رفتن در سلامتی و داشتن وزن ایده‌آل بدیهی‌تر می‌شود. تحقیقات جدیدی نشان می‌دهد زنان بین 18 تا 30 سال كه دست‌كم چهارساعت در هفته راه می‌روند، بیشتر از زنانی كه به ندرت راه می‌روند یا هرگز راه نمی‌روند، احتمال كم كردن وزن دارند. اگر تنها در این 240 دقیقه معجزه‌آسا بدن‌تان را به راه رفتن عادت دهید، 1300 كالری سوزانده‌اید، وزنی ایده‌آل خواهید داشت و رابطه عشق- تنفری كه با غذاها دارید از بین خواهد رفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اعتماد ؛ اما راه‌هایی وجود دارد كه می‌توانید با استفاده از آنها، راه رفتن عادی را به ورزشی سنگین و اساسی تبدیل كنید؛ ورزشی كه می‌تواند حتی برای سفت كردن عضلات یا از بین بردن چربی‌های انباشته شده موثر باشد. با استفاده از این روش‌ها، می‌توانید در هر 45 دقیقه 240 كالری بسوزانید.

راه رفتن روی پنجه موثر برای ران و ساق پا

پای راست را جلو ببرید و از پنجه روی زمین بگذارید. وزن بدن را روی قسمت پنجه پای راست بیندازید. سعی كنید انگشت‌های پا روی زمین نباشند و با پنجه راه بروید.

به سرعت پا را عوض كنید و دوباره وزن را روی پنجه پای چپ بیندازید.

دست‌ها را برخلاف پا به سمت جلو حركت دهید و سعی كنید حركت دست‌ها را با سرعت قدم‌هایی كه برمی‌دارید،

هماهنگ كنید.

راه رفتن روی پنجه را به مدت یك دقیقه ادامه دهید و قدم‌های سریع‌ بردارید.

راه رفتن با پنجه موثر برای شانه‌ها، عضلات و ماهیچه‌های پشت ران


روی پنجه پا و انگشت‌ها راه بروید و وزن را روی قسمت پنجه پا قرار دهید. سعی كنید مثل بالرین‌ها قدم‌های سریع و تند ‌بردارید.

همزمان دست‌ها را به سمت بالا با زاویه 90 درجه‌یی آرنج‌تان نسبت به شانه بگیرید. انگار كه میله وزنه‌یی فرضی را بالای سر قرار داده‌اید. انگشت‌ها را جمع كنید، در حالی كه كف دست‌ها رو به جلو باشد.

هماهنگ با سرعت راه رفتن، دست‌ها را مستقیم به بالای سر ببرید. كف دست‌ها را به سمت یكدیگر باز كنید. انگار دارید بالای سرتان كف می‌زنید.

برای یك دقیقه راه رفتن روی پاشنه را ادامه دهید. دست‌ها را به ترتیبی كه گفته شد، هماهنگ با راه رفتن حركت دهید.

راه رفتن عصبانی موثر برای ران‌ها

در حالی كه كمی زانو‌ها را خم كرده‌اید، با پای چپ قدم نسبتا بلندی ‌بردارید. نشیمنگاه به سمت پایین متمایل باشد.

بدن‌تان را به سمت پایین نگه دارید و عضلات ران را منقبض كنید. با پای راست قدم بلندی به جلو ‌بردارید.

دست‌ها برخلاف جهت پاها حركت می‌كنند، در حالی كه آرنج‌ها را خم كرده‌اید. راه رفتن عصبانی در این حالت را به مدت یك دقیقه ادامه دهید.

نكته: برای گرفتن بهترین نتیجه، از بالا جستن بدن جلوگیری كنید. بهتر است این حركت را طوری انجام دهید كه انگار در حالت خزیدن هستید و نمی‌توانید از حد معینی بلندتر قدم‌ بردارید.

راه رفتن نظامی موثر برای عضلات، عضلات دنده‌ها و ران

با حالت مارش نظامی با پای چپ به جلو قدم‌ بردارید. زانوی چپ را خم كرده و در راستای ران‌ها بالا ببرید. دست راست را به سمت زانوی چپ بچرخانید، به شكلی كه آن را لمس كند. همزمان دست چپ را بدون خم كردن به سمت عقب بدن‌تان بكشید.

سرتان را رو به جلو نگه دارید و همین حركات را به شكل برعكس و در حالت مارش نظامی و با پای راست انجام دهید.

این راه رفتن را نیز به مدت یك دقیقه ادامه دهید، در حالی كه دست راست و پای چپ‌تان برعكس یكدیگر حركت می‌كنند.

نكته: برای گرفتن بهترین نتیجه از این حركت، باید آن را به شكل اغراق‌آمیزی انجام دهید. با هر قدم شانه در یك جهت و نشیمنگاه در یك جهت دیگر جابه‌جا می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha