قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در مجلس برای تصویب قرار دارد، گفت: این طرح تهیه شده است و منتظر هستیم در مجلس به قید فوریت مطرح شده و منابع آن در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در مجلس برای تصویب قرار دارد، گفت: این طرح تهیه شده است و منتظر هستیم در مجلس به قید فوریت مطرح شده و منابع آن در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

علی محمد شاعری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار را تهیه کردیم و در حال حاضر در دست نمایندگان مجلس در کمسیون های مربوطه قرار دارد و منتظر هستیم این دو طرح در مجلس به قید فوریت مطرح شود.
قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: قرار شد این طرح با قید دو فوریت در مجلس مطرح شود و مجلس اعتبارات لازم را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد تا این دستگاه ها نیز وظایف خود را در مقابل این طرح انجام دهند.
وی تصریح کرد: این طرح برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور است که طبق آن سالانه باید 500 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی اجرا شود.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به محورهای این طرح نیز گفت: جنگل کاری، نهال کاری، بذرپاشی، پخش سیلاب، ایجاد بادشکن، مالچ پاشی، احیای تالاب ها، تأمین و نصب تجهیزات هواشناسی، پایش اجرای طرح جامع، پایش و تأمین امکانات بهداشتی و درمانی جهت کمک به گروه های سنی حساس و آسیب پذیر در شرایط هشدار از جمله محورهای طرح ملی مقابله با پدیده ریزگردها است.
شاعری با اشاره به كانون ریزگردها خاطرنشان کرد: مجموعه كانون های گرد و غبار كه در كشور عراق وجود دارد حدود چهار كانون اصلی است كه دو كانون گرد و غبار هم در كشور سوریه و عربستان فعال است.
همچنین محمدجواد محمدی زاده- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز پیش از این با بیان اینکه طرح جامع مقابله باریزگردها توسط این سازمان و مشاركت دستگاه های مختلف از جمله وزارت خانه های نیرو، جهاد كشاورزی، وزارت كشور، سازمان هوا شناسی وسازمان جنگلها ومراتع در دو برش داخلی وخارجی تهیه شده است، گفت: این طرح به اعتبار چهار هزاروچهار صد میلیارد تومان جهت اجرا نیاز دارد تا در یک برنامه پنج ساله كلیه اقدامات كه برای تثبیت شن های روان ومقابله با ریزگردها انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha