چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۰
کد خبر: 58587

سلامت نیوز : یکی از مهم ترین انتخاب های آدمی، انتخاب شریک زندگی است. انتخابی که می تواند سراسر زندگی یک فرد را تحت تاثیر قرار دهد و او را سعادتمند و خوشبخت سازد یا آن که زندگی اش را دستخوش ناملایمات کند. ناآگاهی از حقوق متقابل و آگاهی نداشتن از مهارت های زندگی، گاه زندگی مشترک را تا جدایی می کشاند و این فرآیند تا فاجعه ای به نام طلاق امتداد می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ فاجعه ای که هر قدر هم زن و مرد سعی کنند از آثار آن بکاهند، باز هم تاثیر زیان بار آن تا مدت ها و گاه تا پایان عمر آن ها را رها نمی کند. درباره دلایل تشکیل خانواده، از گذشته تا اکنون، دیدگاه های متفاوتی عنوان شده است. برخی آن را به دلیل ارضای نیاز جنسی می دانند، عده ای دیگر مبنای آن را اجتماعی بودن آدمی می پندارند، گروهی دلایل اقتصادی را برای ازدواج برمی شمرند و برآنند که ازدواج نوعی تجارت و معامله بین دو خانواده است. برخی معتقدند که عشق و تمایل به امتداد نسل و داشتن فرزند، موجب تشکیل خانواده می شود؛ اما در اسلام برای ازدواج و ضرورت تشکیل خانواده، دلایلی از قبیل؛«ایجاد آرامش روحی، فکری و اخلاقی، جلوگیری از روابط ناسالم، حفظ و پرورش نسل» عنوان شده است. امروزه که طلاق های شتابزده در پی کوچک ترین اختلاف و مشکلات زندگی اتفاق می افتد یادآوری نکاتی برای تداوم زندگی مشترک ضروری است:

۱ -افرادی که در ازدواجشان یک نظام ارزشی مطلوب را به کار می بندند، این امر در محقق شدن یک ازدواج و ارتباط موفق و صحیح به آن ها کمک بسزایی خواهد کرد؛ نظام ارزشی که در برگیرنده صفات و خصوصیات، صداقت، همبستگی، اعتماد، احترام، عشق، گذشت،تفاهم و وفاداری به یکدیگر است.

۲ -مشاجره ها و اختلافات را به شیوه سازنده و ثمربخش حل و فصل کنید. این راه حل ها شامل توجه به دغدغه های هر دو فرد و یافتن گزینه ها و راه هایی است که هر دو طرف منتفع شوند.

۳ -با کمی همت و تلاش ازدواج شما موفقیت آمیز خواهد بود. پس از ازدواج نیز افراد می توانند زندگی سابق خود را ادامه دهند. برای مثال لازم نیست حتماً شغل، کلاس آموزشی و... را رها کنید و تمام وقت خود را به همسرتان اختصاص دهید. به جای این کار بهتر است با برنامه ریزی، زمان با هم بودن را تنظیم کنید.

۴ -در هر شرایطی به خانواده و پدر و مادر همسرتان احترام بگذارید و همواره با رویی گشاده از آن ها استقبال کنید.

۵ -زوج ها باید به خاطر تلاش ها و اقدامات همسرشان از او تشکر کنند و با یادآوری خاطرات روزهای اولیه آشنایی اجازه ندهند فضای یکنواختی بر زندگی آن ها حاکم شود.

هر ازدواج موفق و پایدار در گرو متعهد شدن بی قید و شرط نسبت به یک فرد ناکامل است. این انتظار که همسرتان کامل و بدون هرگونه عیبی باشد، واهی و نامعقول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha