چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5896

قاچاق بین‌المللی زنان برای استفاده‌های جنسی یك فاكتور كلیدی در گسترش HIV در جنوب آسیا بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، نتایج تحقیق اخیری كه چهارشنبه منتشر شد نشان دهنده آلودگی بالای دختران و زنان نپالی بود كه ‌به هند قاچاق شده بودند.
تحقیقات مجله انجمن پزشكی آمریكا بر روی 287 زن و دختر نپالی كه بین سال‌های 1997 تا 2005 به هند قاچاق شده و بازگشته بودند نشان داد كه 40 درصد آن‌ها آلوده به ویروس HIV هستند. این آمار در میان افرادی كه قبل از 15 سالگی قاچاق شده بودند حدود 60 درصد بود.
در گزارش آمده :" یافته‌های این تحقیق در این منطقه گمانه‌زنی‌های قبلی درباره این‌كه قاچاق انسان می‌تواند یك عامل كلیدی در گسترش HIV و تبدیل آن به یك اپیدمی در جنوب آسیا باشد را تأیید می‌كند."
جنوب آسیا یك از بدترین نقاط جهان در آلودگی به‌ ایدز است و تنها در هندوستان حدود 5/3 میلیون نفر آلوده به این بیماری هستند. در این گزارش تخمین زده شده كه حدود 150 هزار زن و دختر سالانه در این منطقه قاچاق می‌شوند.
وزارت امور خارحه آمریكا هم در گزارشی كه ماه گذشته منتشر شد اعلام كرد كه هند بیش‌ترین میزان قاچاق انسان در دنیا را داراست و تخمین زده بود كه ده‌ها میلیون هندی مجبور به كار اجباری شده كه در این میان قاچاق جنسی نیز رایج بوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha