چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۵

سلامت نیوز :باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاح بخش دیالیز بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: با افزایش طول عمر میزان نیاز به تخت‌های دیالیز هم در کشور گسترش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه تاکنون چیزی حدود 26 هزار پیوند کلیه در کشور انجام شده افزود: روش پیوند کلیه در ایران با کشورهای دیگر متفاوت است که معمولا 80 درصد از پیونددهنده زنده و 20 درصد از پیوندها از جسد انجام می‌شود.

لاریجانی با اشاره به تعداد تخت‌های موجود دیالیز نسبت به بیمار گفت:‌ اکنون 10 هزار نفر در کشور دیالیز می‌شوند و نسبت تعداد تخت دیالیز نسبت به بیمار تا سال گذشته 5.5 بوده که امسال به 4.5 رسیده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در کشور ما سرمایه‌گذاری برای بخش دیالیز بالاست و هر فرد دیالیزی در هر بار چیزی حدود 20 هزار تومان هزینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 30 مرکز در کشور امر پیوند کلیه را برعهده دارند که دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکنون 4 هزار پیوند کلیه را انجام داده است و بیمارستان سینا بیشترین پیوند کلیه از جسد را انجام می‌دهد.لاریجانی از تلاش محققان کشور برای تولید دستگاه دیالیز خبر داد و گفت: قدم‌هایی در این راستا برداشته شده و ورژن‌هایی از این دستگاه به طور آزمایشی در اختیار بیماران قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha