محققان آمریكایی دریافتند زنانی كه عمل جراحی زیبایی سینه انجام می‌دهند اغلب بیشتر از سایر افراد دست به خودكشی زده و از ناراحتی روحی رنج می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان محققان معتقدند  بسیاری از زنانی كه عمل زیبایی می کنند دچار وضعیت روحی و روانی پایداری و ثابتی نیستد و این وضعیت روحی حتی با  انجام جراحی  زیبایی نیز در طولانی مدت بهبود نمی یابد.
بنابراین گزارش، زنانی كه عمل جراحی زیبایی سینه انجام می دهند سه برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر خودكشی قرار دارند و در صورتی كه فرد دچار اختلالات روحی روانی و یا معتاد به مواد مخدر و یا الكل باشد این خطر سه برابر دیگر افزایش می‌یابد.
این گزارش می افزاید: محققان این احتمال را كه زنان بعد از انجام عمل‌های زیبایی احساس بهتری پیدا می‌كنند را به كلی رد می‌كنند.
به گفته رئیس اتحادیه جهانی جراحی پلاستیك، اغلب زنانی كه تن به اینگونه  جراحی ها می‌دهند سیگاری هستند، تنها زندگی می كنند و دائماَ برای مثال  با تغییر رنگ در خود تغییر ایجاد می‌كنند ،به نظر وی مجموع شیوه های  زندگی و شخصیت زن در  انجام اعمال زیبایی نقش مهمی ایفا می‌كند.
این گزارش مبتنی بر اطلاعات 3527 زن سوئدی صورت گرفته كه بین سالهای 1965 تا 1993 عمل جراحی زیبایی سینه انجام داده‌اند.
متخصصان معتقدند در مقایسه با گذشته امروزه عمل های جراحی به طور گسترده تری پذیرفته شده‌اند و به نظر آنها زنان در زمان گذشته به دلیل كم بودن اطلاعات و دانش ان ها در رابطه با عمل های زیبایی انتظارات بیش از حدی از آن داشتند.
بنابراین گزارش، بیمارانی كه از وضعیت ظاهری خود راضی نیستد و دست به  دامان جراحی های زیبایی می‌شوند اغلب مشكلات روحی و روانی داشته كه از طریق جراحی هم برطرف نخواهد شد. 
این گزارش می‌افزاید: زنانی كه عمل جراحی زیبایی سینه انجام می‌دهند باید تحت معاینه روانی نیز قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha