سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 62435
سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود کمبود بودجه دولت، نشستن کارساز نیست بلکه وزارت بهداشت از جمله وزیر بهداشت و بسیاری از عوامل دخیل در حوزه سلامت باید در این خصوص سماجت كند و این امر را سرلوحه کار خود قرار دهند تا دولت مجاب به تخصیص بودجه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ محمدحسین قربانی با توجه به انتقاد‌های صورت گرفته در خصوص سیاست‌های مدیریتی وزیر بهداشت گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسایل حوزه سلامت یبسیار پیگیر هستند اما اگر در خصوص سیاست‌های مدیریتی وی انتقادی وجود دارد نمی‌توان این انتقاد‌ها را نادیده گرفت بلکه باید تمام آنها را مورد برسی قرار داد زیرا در برخی موارد می‌تواند موثر نیز باشد.

وی با بیان اینکه عدم تخصیص بودجه تنها مختص وزارت بهداشت نیست و در تمام حوزه‌های وزارتی این معضل وجود دارد، افزود: در تمام حوزه‌های وزارتی مشکل عدم تخصیص بودجه وجود دارد برای مثال دولت اعلام کرده تنها ۱۰ درصد بودجه‌های عمرانی را تخصیص داده است بنابراین این مشکل تنها متوجه وزارت بهداشت نیست.

قربانی تصریح كرد: عدم تخصیص بودجه متوجه مدیریت راهبردی و مالی ریاست جمهوری است که بودجه‌های مصوبه شده را به وزارت‌خانه‌ها تخصیص نداده است.

مشکلات زیاد حوزه سلامت سوغات عدم تخصیص بودجه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات پیش و روی حوزه سلامت به دلیل عدم تخیص بودجه، اظهارداشت: حوزه سلامت با مشکلاتی از قبیل دارو، عمران، توسعه بیمارستان، عدم تحقق حقوق کادر درمانی در مراکز بیمارستانی و غیره مواجه است که این مشکلات تنها مشکل شخص وزیر نیست زیرا عدم تخصیص بودجه مشکلات فراوانی را در سیستم مدیریتی تمام وزارتخانه‌ها ایجاد کرده است.

قاچاق دارو نتیجه ضعف سیستم نظارتی وزارت بهداشت

وی قاچاق دارو به کشور را نتایج عدم دسترسی به ارزکافی و ضعف نظارت وزارت بهداشت بر ورود دارو به کشور دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی‌که ورودی مبادلات ارزی و دارو به صورت رسمی مسدود شود و ارز و امکانات کافی در دسترس نداشته باشیم زمینه برای افراد سودجو فرهم می‌شود که در نتیجه قاچاق دارو یک امر طبیعی خواهد شد. این امر نظارت و دقت بیشتر وزارت بهداشت را طلب می‌کند تا از ورود دارو قاچاق به کشور جلوگیری شود.

قربانی با انتقاد از سیستم نظارتی وزارت بهداشت، افزود: ورود دارو قاجاق به کشور نشان دهنده ضعف نظارت وزارت بهداشت بر این امر است که نیاز به ساماندهی و نظارت بیشتری دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت و تمام عوامل دخیل در حوزه سلامت باید سماجت در تخصیص بودجه را سرلوحه کار خود قرار دهند تا دولت مجاب برای تخصیص بودجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha