سلامت نیوز : حسن ابوالقاسمی صبح امروز در سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت‌های این دانشگاه در زمینه پژوهش گفت: 51 مرکز تحقیقاتی و 796 مرکز بهداشتی درمانی در زیرمجموعه این دانشگاه فعال هستند و 60 درصد تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بر اساس ارزشیابی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سال 90 امتیاز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به سالهای قبل رشد قابل توجهی داشته است و در چاپ مقالات در مجلات معتبر بین‌آلمللی مانند pubmed و ISI ایران با رشد 20 درصدی مواجه بوده است.

ابوالقاسمی افزود: از مجموع هزار و 906 مقاله در سال 90 که توسط اعضای هیئت علمی این دانشگاه در نمایه‌های بین‌المللی چاپ شده 892 مقاله در سایت‌های پاپ‌مد و ISI درج شده‌‌اند و نسبت تعداد مقالات به اعضای هیئت علمی این دانشگاه 1.6 است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار بود تا رتبه این دانشگاه به زیر هزار برسد افزود: اکنون بر اساس رتبه‌بندی ESI دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اکنون در رتبه 931 دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است و اگر با همین سرعت علم پیش برویم به مقامهای بسیار بالاتری در سطح دنیا تا سال 2018 خواهیم رسید.

وی اختصاص اعتبارات لازم به بخش تحقیق و پژوهش را یکی از موثرترین پایه‌های پیشرفت علمی کشور برشمرد و گفت: طبق قانون پنجم توسعه اعتباراتی که در اختیار بخش ‌های پژوهشی و مراکز تحقیقاتی قرار می‌گیرد باید به 3 درصد برسد ولی محدودیت‌هایی که اکنون در بودجه کشوری وجود دارد ممکن است در ارائه خدمات وسیع بهداشتی و سلامت تاثیر بگذارد.

وی تاکید کرد: ‌از طرفی در دهه‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه درمان و سلامت مردم رخ داده که نمونه بارز آن تغییر در وضعیت اورژانس‌های بیمارستانی است ولی اگر در بودجه‌های پژوهشی خللی ایجاد شود نتیجه آن در سالهای بعد نشان داده خواهد شد.

ابوالقاسمی ادامه داد: بسیاری از لوازم و تجیهزات تحقیقاتی مانند کیت‌ها هزینه‌بر است که نیاز به بودجه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha