دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6410

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشكی یزد، از راه‌اندازی كمیته درمان ایدز در این استان خبر داد و افزود: هدف از راه‌اندازی این كمیته در این دانشگاه آموزش پیشگیری، چگونگی نحوه برخورد با بیماران ایدزی و افزایش آگاهی پرسنل درمان از روش‌های انتقال این بیماری است.

دكتر محمدرضا وفایی نسب در گفت ‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: كمیته درمان ایدز در استان یزد با نظر به پیشرفت این بیماری در كشور و به تبع گرفتار شدن سیستم درمانی و با تاكید بر این كه بیماران ایدزی نیز قطعاً به منظور درمان سایر بیماری‌های خود به مراكز درمانی مراجعه می‌كند، با اهداف فوق راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به عدم وجود درمان قطعی برای مبتلایان به ایدز و لزوم آموزش‌های لازم به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به افراد سالم، خاطرنشان كرد: در همین راستا پرسنل مراكز درمانی نیز باید آموزش‌های لازم و كافی درخصوص روش‌های انتقال این بیماری را كسب كنند تا از انتقال این بیماری به پرسنل و یا از طریق آنها جلوگیری شود.

دكتر وفایی نسب در ادامه ترس برخی پرسنل مراكز درمانی از بیماری ایدز را یادآور شد و تصریح كرد: همین امر باعث شده است كه مبتلایان به ایدز، بیماری خود را پنهان كرده و در صورت مراجعه، پیشگیری‌های لازم در هنگام درمان انجام نگیرد، از این رو مهم است كه پرسنل این مراكز بیشتر در خصوص راه‌هایی كه ویروس ایدز منتقل نمی‌شود، آموزش ببینند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی یزد در پایان متذكر شد: كمیته درمان ایدز استان در نظر دارد علاوه بر تشكیل جلساتی ویژه پرسنل مراكز درمانی، با تهیه بولتن،‌ خبرنامه و ‌بروشور با موضوع راه‌هایی كه ایدز منتقل نمی‌شود، پذیرش آسان این بیماران در مراكز درمانی را مهیا كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha