یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 68207

سلامت نیوز : احمد شیبانی در گفت‌وگو با فارس افزود: اولویت اول سازمان غذا ودارو تامین داروی مبتلایان به بیماری‌های خاص است.

وی ادامه داد: به همین دلیل به عمده داروهای بیماران خاص یارانه تعلق می‌گیرد و دلیلی بر گرانی این داروها نیست. بنابراین اگر موردی وجود دارد به ما بگویید تا پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به اینکه هم اکنون گفته شده که داروی بیماران ام اس به 11 میلیون تومان رسیده و این موردی از گرانی داروی بیماران خاص است، گفت: نه فکر نمی‌کنم صحت داشته باشد من چنین چیزی نشنیده‌ام.

شیبانی همچنین از وجود برخی اقلام دارویی در انبار گمرک خبر داد و افزود: وجود این اقلام که نوع و میزان آن مشخص نیست باعث دل‎گرمی ما است و نگران کننده نیست بلکه به تدریج و بدون هیچگونه مشکلی پس از بررسی های لازم به بازار وارد می شود.

این درحالی است که چندی پیش، مژگان محسنی نیا، مدیر اجرایی انجمن ‌ام.اس گفته بود: دارویی که به صورت تک نسخه‌ای برای بیماران ام اس تجویز می‌شد در ابتدا حدود 3.5 میلیون تومان بود و در طول چند ماه اخیر قیمت آن به مرز 11 میلیون تومان رسیده است. این دارو باید به صورت مداوم برای مدت زمان خاصی برای بیماران تزریق شود و زمانی که دارو تجویز می‌شود بدون هیچ چون و چرایی باید تهیه و مصرف شود.

همچنین بسیاری از بیماران مبتلا به ام اس در گزارش‌های که در روزهای اخیر با رسانه‌ها داشته‌اند بر گرانی داروهای مصرفی خود گله کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha