سلامت نیوز : معاون دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت از رشد قابل توجه اقبال معتادان تحت درمان به شربت اپیوم تینکچر (تریاک) خبر داد.

دکتر نیک‌فرجام در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: هر چند در ابتدا استقبال معتادان تحت درمان از شربت تریاک کم بود، اما اکنون مقداری استقبال از این شربت زیادتر شده و شربت در دانشگاه‌ها و مراکز درمان اعتیاد در حال توزیع است و خدمات مربوطه به بیماران معتاد ارائه می‌شود.

وی افزود: در مجموع اکنون اقبال بیماران معتاد به شربت اپیوم تینکچر (تریاک) نسبت به گذشته بهتر شده و رشد قابل توجهی داشته است. شربت "متادون" و "اپیوم تینکچر" به میزان نیاز تولید شده و در انبارها موجود است و هر دانشگاهی تقاضا کند در اختیارش قرار می‌دهیم.

نیک‌فرجام در پاسخ به سوال ایسنا درباره برخی اظهارنظرها درباره "شربت‌های تریاک تاریخ گذشته" گفت: شربت‌های اپیوم تینکچر تا سال آینده تاریخ انقضا دارند. سازمان غذا و دارو به دلیل نیاز کشور، میزان زیادی از این شربت را تولید و اعلام کرده تا قبل از انقضای تاریخ مصرف این شربت‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز خدماتی هر مقداری که تقاضا کنند برای ارایه آن آمادگی دارند. اما این موضوع به معنای آن نیست که تاریخ انقضای این شربت‌ها نزدیک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha