دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 72580

سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه بررسی وضعیت امنیت غذا و تغذیه بر بهبود کیفیت نان در کشور تأکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد حسن طریقت منفرد اظهار داشت: آرزویم این است که بتوانم در مدت وزارتم کیفیت نان را افزایش دهم چون معتقدم این کار شدنی است و من برای افزایش کیفیت نان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.

دکتر طریقت در ادامه بر اهمیت غنی سازی نان مصرفی مردم تأکید کرد و افزود: اگر ما بتوانیم گندم و جوی سبوس دار غلات سالم را به دست مردم برسانیم کار مهمی در جهت سالم سازی نان انجام داده‌ایم.

وزیر بهداشت ادامه داد: باید روشی را در پیش بگیریم تا نان سالم و مغذی به دست مردم برسد.

دکتر طریقت منفرد، تهیه و اعلام الگویی از یک نان سالم به وزارت صنعت، معدن و تجارت، تشکیل کارگروه تخصصی ارتقاء کیفیت نان متشکل از نمایندگان واحدهای مرتبط به منظور ارائه راهکارهای اجرایی بهبود کیفیت نان در کوتاه ترین زمان ممکن و پیگیری برنامه غنی سازی آرد با سایر مواد مغذی ازجمله روی، کلسیم و ویتامین D ، توسعه، فرهنگ سازی مناسب برای مصرف نان سالم توسط واحدهای مرتبط، حمایت از توسعه نان های صنعتی در کشور و پایش و کنترل عوامل مخاطره آمیز نان در نان های سنتی را از مهمترین مواردی عنوان کرد که باید در دستور کار قرار گیرد و خواستار هر چه سریعتر اجرای این برنامه در کل کشور شد.

گفتنی است، در جلسه بررسی وضعیت امنیت غذا و تغذیه بر بهبود کیفیت نان نمایندگانی از معاونت بهداشت، دفتر بهبود تغذیه جامعه، مرکز سلامت محیط و کار، معاونت غذای سازمان غذا و دارو، انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور و اعضاء هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران و مدیر عامل موسسه تغذیه ، توسعه و سلامت حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha